Scooter ombouwen naar driewieler

rezah

New Member
Hey iedereen,

Ik ben er laatst achtergekomen dat als je een scooter hebt met drie wielen (twee aan de achterkant) dat je dan het kan verzekeren als een invalide voertuig.

Dan heb je geen helmplicht, geen rijbewijs nodig en er zijn geen rollerbanken voor dit soort scooters.

Dit klonk best aantrekkelijk. Voorbeeld van zo'n scooter is de PGO T-Rex driewieler (2 takt). Is volgens mij Minarelli Hori.

Nu komt de vraag, is het mogelijk om van een normale scooter een driewieler te maken en dan er een verzekeringsplaatje op te zetten? Ik heb rondgekeken en kon niet echt een montagekit vinden voor deze doeleinden.
 
Advertisement - register to remove this

zoals het staat in je post, zoek je dus een manier om ´lekker snel´ en zonder helm en rijbewijs rond te kunnen knallen? (zoals die nuggets met een opgenaaide fatbike).
dat je zo'n ombouw kit niet zomaar aantreft is niet voor niks, want als je je scooter tot driewieler wilt ombouwen, zul je m ook als zodanig moeten laten keuren (anders staat ie nog steeds geregistreerd als AM categorie) en bovendien zullen ze wel rekening gehouden hebben met mensen die hetzelfde idee heb als jij, waarmee ze andere regels laten gelden als je m tot driewieler gemaakt hebt, om zo dit ´achterdeurtje´ dicht te houden...
de kosten van het laten ombouwen en omkeuren zou alleen al het idee wekken om je scoot gewoon in te ruilen voor zo'n PGO.
scheelt een hoop gedoe...
 
Last edited:
.....en je wilt er lekker hard mee kunnen scheuren (want er zijn geen rollerbanken voor).
Als je met een driewieler een (scherpe) bocht neemt is dat wel effe heel anders dan met een 2 wielig voertuig.
Je ligt binnen no-time onderuit. Wel handig, want dan heb je al een gehandicapten-scooter
 
Back
Top