Hoeveel pk kan een Piaggio blok aan

Kiran1

Member
Weet toevallig iemand hoeveel pk een zip 2t 50cc blok aan kan ?
Ik wil namelijk een setup maken met de 70cc 2fast maar die gaat richting de 25 pk.
En zo nee zou het dan wel met brace kunnen
 
Advertisement - register to remove this

Zou als eerste de standaard krukas vervangen voor een sterker exemplaar!
En als je dan toch bezig bent de olie keeringen vervangen en indien nodig de lagers. En de standaard bromvertanding vervangen voor rechte tandwielen van bijvoorbeeld Malossi. Dit is makkelijk zelf te doen, officieel gebruiken ze een hydraulische pers. Maar als je een beetje creatief bent kan je een autokrik gebruiken om de standaard tandwielen van de assen te drukken en daarna de nieuwe Malossi vertanding op de as(en)te persen. Het ligt aan de kwaliteit onderdelen die je gaat gebruiken hoeveel pk het motorblok aankan. Het is mogelijk om van een standaard 49cc motorblok als bijvoorbeeld het watergekoelde Piaggio motorblok die te vinden is onder Gilera Runners en ook onder de Piaggio NRG Power DD. Je kan de de carter helften uitfrezen officieel wordt dit uitkotten genoemd. Dat er een 172 cc Malossi MHR cilinder erop kan worden geplaatst. Maar mocht het motorblok nog de originele krukas en lagers hebben?Dan beter een laagtoerige 8,5K - 9 K RPM 70cc cilinder (gietijzer). Of hooguit een Middel toerige gietijzeren cilinder van Stage 6 10.300 RPM. Bij de hoogtoerige aluminium cilinders is het verstandig de krukas en lagers vervangen voor sterkere..
 
Je bent geweldig! Dankjewel
Zou als eerste de standaard krukas vervangen voor een sterker exemplaar!
En als je dan toch bezig bent de olie keeringen vervangen en indien nodig de lagers. En de standaard bromvertanding vervangen voor rechte tandwielen van bijvoorbeeld Malossi. Dit is makkelijk zelf te doen, officieel gebruiken ze een hydraulische pers. Maar als je een beetje creatief bent kan je een autokrik gebruiken om de standaard tandwielen van de assen te drukken en daarna de nieuwe Malossi vertanding op de as(en)te persen. Het ligt aan de kwaliteit onderdelen die je gaat gebruiken hoeveel pk het motorblok aankan. Het is mogelijk om van een standaard 49cc motorblok als bijvoorbeeld het watergekoelde Piaggio motorblok die te vinden is onder Gilera Runners en ook onder de Piaggio NRG Power DD. Je kan de de carter helften uitfrezen officieel wordt dit uitkotten genoemd. Dat er een 172 cc Malossi MHR cilinder erop kan worden geplaatst. Maar mocht het motorblok nog de originele krukas en lagers hebben?Dan beter een laagtoerige 8,5K - 9 K RPM 70cc cilinder (gietijzer). Of hooguit een Middel toerige gietijzeren cilinder van Stage 6 10.300 RPM. Bij de hoogtoerige aluminium cilinders is het verstandig de krukas en lagers vervangen voor sterkere
 
Back
Top