Kymco Sento stottert

Hondajazz2004

New Member
Ik heb sinds kort een Kymco Sento 2e hands gekocht van de eerste eigenaar, maar deze heeft hem een tijdje buiten laten staan in weer en wind.
Nu heb ik hem wel weer aan de praat en hij rijdt ook gewoon, alleen als ik een tijdje gereden heb dan begint hij te stotteren.
Het is dan net alsof je het contact heel snel na elkaar aan en uit zet.
Nu hoor ik in het Carter gedeelte waar de kickstart zit wel een tikkend geluid, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Jeroen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de bougie en de bobine vervangen, dat heeft geholpen.
Maar nu ben ik wezen tanken (euro 98 ) en toen ik weg reed stopte hij na een paar kilometer, net alsof je het contact uit deed maar nu start hij helemaal niet meer.
Ik hoor nu ook als ik hem wil starten een tikje bij de bobine, terwijl alle bedrading goed vast zit en de bougie ook gewoon goed zit.
Waar moet ik dit probleem nu zoeken ?
 
controleer of je nog een vonk heb van de bougie.

zoniet dan moet je ff het elektrisch schema erbij pakken van je scooter en de weerstanden bij de draden noteren.
zo kom je er achter of je een kabelbreuk heb of dat het probleem in je CDI ligt
 
Je hebt aan de bobine gewerkt en je hoort een tik als je hem start.
Dit lijkt op overslag van de vonk naar je frame of motorblok.
Ga eens in een donkere schuur/garage staan en kijk eens naar de bobine, naar de bougiekabel, naar de bougiekap of je daar iets zit van vonkoverslag
 
heel raar, dit aangezien je zegt dat je scooter tijdens het rijden is gestopt.
bougie vonkt -> niet een elektrisch probleem
wordt de bougie vochtig?
heb je genoeg compressie? -> controleer de speling van je kleppen eens
 
brand vijfhoek scooter.png
een scooter heeft 5 dingen nodig om te starten (zie hierboven). Je heb niet aan je carburateur gezeten, en de pickup die doet ook zn werk.
dus de afbeelding komt er nu zo uit te zien:
brand driehoek scooter.png
we weten dat je bougie vonkt, en dat de bougie vochtig wordt.

wat we niet weten is wat je compressie is. Deze moet minimaal 8 bar zijn.

dus ga naar een garage en vraag of ze de compressie van je scooter kunnen meten, of ga naar je lokale dealer.

omdat je scooter uit het niets stopte, kan het zo zijn dat je kleppen lek zijn, of dat je zuigerveren niet helemaal 100 meer zijn
 
Back
Top