Peugeot v clic lekt benzine.

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Daar ben ik weer.
Ik ben net terug van mn vakantie. En wou lekker een rondje rijden op me scooter. En wat blijkt nou. Lekt die benzine. Dus ik alweer dingen gaan checken geen lekke slangen. Vlotter lekt ook niet en sluit goed af. Bougie is ook wit terwel die eerst gewoon goed was. En ik weet gewoon niet hoe dit nou weer kan. Hij lekt best wel wat benzine ergens bij de carb maar waar zou t niet weten. Vlotterbakje is gewoon goed.
 
Advertisement - register to remove this

Als het gaat lekken, en ook blijft lekken zou ik als eerste naar de vlotternaald maar ook de vacuüm brandstofkraan en/of pomp kijken of dat deze nog wel goed functioneert. Als geen van beide goed afsluit blijft de brandstof doorstomen vanwege de zwaartekracht.
Zal ik de vlotter maar weer nachtchecken.
Brandstof pomp is goed.
Weet je dit ondertussen zeker?? en kan hij niet gewoon lekker bij die slang??is namelijk een hap uit?
Heb dat ook al nagekeken.
 
Zal ik de vlotter maar weer nachtchecken.

Overdag lijkt me beter ;) ...
En het gaat niet zozeer om de vlotter zelf maar meer de vlotternaald!
Die laatste behoort namelijk de brandstoftoevoer te blokkeren als de motor niet meer in werking is.

Zelfs als de vacuüm brandstofkraan en/of pomp goed reageert is de vlotternaald de laatste binnen het systeem.
Het is dus goed mogelijk dat de brandstof welke nog in de slang zit de vlotterkamer doet overstromen en of lopen als de naald niet goed de aanvoer afsluit.

Je kunt het simpel controleren..
Trek de aanvoerslang van de kraan naar de carburateur los, als hier een minimale hoeveelheid brandstof uitkomt en stagneert binnen een aantal seconden is er niks mis met de kraan en/of pomp zelf!

De vlotternaald sluit de aanvoer naar de carburateur af als de vlotter het juiste niveau bereikt heeft.
Als er wat mis is met de juiste hoogte en/of het delicate beugeltje is verbogen, kan het zo zijn dat de restbrandstof in de slang de vlotterkamer binnen sijpelt en de boel er via de overloop eruit loopt/lekt!
Een versleten vlotternaald is ook nog een mogelijkheid en doet hetzelfde als eerder beschreven.
 
Last edited:
Overdag lijkt me beter ;) ...
En het gaat niet zozeer om de vlotter zelf maar meer de vlotternaald!
Die laatste behoort namelijk de brandstoftoevoer te blokkeren als de motor niet meer in werking is.

Zelfs als de vacuüm brandstofkraan en/of pomp goed reageert is de vlotternaald de laatste binnen het systeem.
Het is dus goed mogelijk dat de brandstof welke nog in de slang zit de vlotterkamer doet overstromen en of lopen als de naald niet goed de aanvoer afsluit.

Je kunt het simpel controleren..
Trek de aanvoerslang van de kraan naar de carburateur los, als hier een minimale hoeveelheid brandstof uitkomt en stagneert binnen een aantal seconden is er niks mis met de kraan en/of pomp zelf!

De vlotternaald sluit de aanvoer naar de carburateur af als de vlotter het juiste niveau bereikt heeft.
Als er wat mis is met de juiste hoogte en/of het delicate beugeltje is verbogen, kan het zo zijn dat de restbrandstof in de slang de vlotterkamer binnen sijpelt en de boel er via de overloop eruit loopt/lekt!
Een versleten vlotternaald is ook nog een mogelijkheid en doet hetzelfde als eerder beschreven.
Overdag word ook steeds korter :tearsofjoy:
 
Overdag lijkt me beter ;) ...
En het gaat niet zozeer om de vlotter zelf maar meer de vlotternaald!
Die laatste behoort namelijk de brandstoftoevoer te blokkeren als de motor niet meer in werking is.

Zelfs als de vacuüm brandstofkraan en/of pomp goed reageert is de vlotternaald de laatste binnen het systeem.
Het is dus goed mogelijk dat de brandstof welke nog in de slang zit de vlotterkamer doet overstromen en of lopen als de naald niet goed de aanvoer afsluit.

Je kunt het simpel controleren..
Trek de aanvoerslang van de kraan naar de carburateur los, als hier een minimale hoeveelheid brandstof uitkomt en stagneert binnen een aantal seconden is er niks mis met de kraan en/of pomp zelf!

De vlotternaald sluit de aanvoer naar de carburateur af als de vlotter het juiste niveau bereikt heeft.
Als er wat mis is met de juiste hoogte en/of het delicate beugeltje is verbogen, kan het zo zijn dat de restbrandstof in de slang de vlotterkamer binnen sijpelt en de boel er via de overloop eruit loopt/lekt!
Een versleten vlotternaald is ook nog een mogelijkheid en doet hetzelfde als eerder beschreven.
Dan kijk ik morgen.
Maar ik heb het dan verkeerd uitgelegd. Als hij stilstaat lekt die niet alleen als ik rijd.
 
Vlotter is echt prima vlotternaald ook.
Ik.
Ik heb een truc van volgensmij brute force gekregen en keer. Plaats een slang op de benzine nippel op je carb en blaas er door heen en beweeg je vlotter. Heb ik ook gedaan. Maar als me vlotter dicht zou moeten staan komt er ook geen lucht doorheen. Het probleem is gekomen sinds de scooter in een kar heeft gestaan zou dit meschien helpen met informatie?
 
Back
Top