runner 2001 elektra werkt niet meer

je favo pinda

New Member
hallo allemaal, ik heb dus laatst een incident gehad waarbij mijn runner koelvloeistof lekte bij de cilinder en heb ik alleen een aansluiting van de koelslang op de cilinderkop vervangen en nu als ik mijn contact aan zet licht het dash niet meer op, werken mijn knipperlichten niet, werkt mijn remlicht niet, elektrische start doet het niet, claxon werkt niet en vrijwel alles wat hoort te werken als het contact aan staat maar de motor niet draait werkt niet meer. Als de motor draait dan doen mijn achterlicht en koplamp het wel maar dat is het dan ook. Ik heb mn accu al opgeladen en gemeten en daar zit een normale spanning van 12v op, alleen die 12v meet ik ook bij de aansluiting van mn contactslot. De zekering is nog heel en daar staat 0.04v op en ik heb dus geen idee wat er is gebeurt en wat ik kan doen om het te maken... 3 mei heb ik een keurings afspraak i.v.m. WOKstatus en alles werkte hiervoor wel alleen nu niet meer, het enige wat echt kapot was was de tellerkabel voor de snelheidsmeter alleen die is inmiddels ook vervangen.


ik weet zelf niet veel over een runner en ik vraag jullie hierbij om hulp, als iemand iets van een oplossing weet zou u het dan alstublieft aan mij willen laten weten?
ik heb geen idee wat ik nu moet/kan doen... :sweat:
 
Advertisement - register to remove this

Dat je verlichting het doet als de motor loopt , komt omdat deze spanning van de stator krijgt .
De zekering is nog heel en daar staat 0.04v op
Dit klopt dus niet , je zekering zit als het goed is , tussen je plus pool , en je contact slot . Als je bij het contactslot wel 12 v meet , klopt de meting bij de zekering niet . En geeft je contact slot deze 12v ook door als je het contact op aan staat ?
 
Dit klopt dus niet , je zekering zit als het goed is , tussen je plus pool , en je contact slot . Als je bij het contactslot wel 12 v meet , klopt de meting bij de zekering niet . En geeft je contact slot deze 12v ook door als je het contact op aan staat ?
Arie, ik denk dat je de tekst verkeert begrepen hebt, hij meet met de pennen van de multimeter gewoon over de zekering dus niet tov massa.
Dan is het normaal dat je nagenoeg nul Volt meet als de zekering heel is.

Als er 12 volt staat op het contactslot (rode draad) zou de verbinding tussen de accu via de spanningsregelaar tot aan het contactslot in principe goed moeten zijn.
Meet je daar ook 12V op de rode draad wanneer je het contactslot op aan zet?
Meet je ook 12V op de witte draad van je contactslot wanneer het contactslot aan staat, dit is wat @trabiarie bedoelde met:
En geeft je contact slot deze 12v ook door als je het contact op aan staat ?
 
Last edited:
Inderdaad verkeerd begrepen , vond het al vreemd dat hij bij het slot wel 12v had . Zo meet je ook geen zekering door , zou betekenen dat er ook stroom loopt tussen de twee contacten van de zekering . Zoals je al zei , moet dat geen waarde geven. Of de zekering moet toch stuk zijn
 
Inderdaad verkeerd begrepen , vond het al vreemd dat hij bij het slot wel 12v had . Zo meet je ook geen zekering door , zou betekenen dat er ook stroom loopt tussen de twee contacten van de zekering . Zoals je al zei , moet dat geen waarde geven. Of de zekering moet toch stuk zijn
Ik heb er een nieuwe zekering in gedaan het nogsteeds werkt niks, ik reageer zo weer als ik nog een keer heb gemeten
 
Back
Top