Speedfight 2 start niet!

Hallo ik heb een speedfight 2 uit 2008 staan die niet start,

Ik heb hem gekocht als een project scooter, En ik heb de scooter gereviseerd.

Wat ik heb vervangen is als volgt:

De krukas + lager
Alle pakkingen
Nieuwe stator
Nieuwe bobine
Nieuwe bougie
Nieuwe cdi
Nieuwe accu

Ik heb hem helemaal in elkaar om te starten, eerst had hij geen vonk. Toen heb ik alles nagekeken en opeens heeft hij vonk nadat ik alle massa punten heb nageken en geschuurd.
Nu had hij gister er nog geen uitlaat op en had hij knallen uit de uitlaat poort.
Ik denk dat de ontsteking niet goed getimed is maar hoe check ik dat? Want de spie was goed en vliegwiel ook en ik heb hem geschuurd + schoongemaakt.
Voor de rest ik heb er een br8hsa ngk bougie in en hij is 50cc 2takt en er zit sproeier 82 in.
Het lijkt dat hij half vonkt dus eerste paar keer goed en daarna laaste 4-5 keer niets.
En het gekke is dat er nog een storing zit in mijn elektra want de knipperlicht knipperen sneller dan normaal en mn voorlicht doet t niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Foto van de ontsteking tijdens montage:

En de vlieg wiel zit er goed op de foto’s waren tijdens montage)

Mvg,

Dikkespeedfighttuning
 

Attachments

  • E459CEBF-6F5D-407C-B1CB-405A3C8122BC.jpeg
    E459CEBF-6F5D-407C-B1CB-405A3C8122BC.jpeg
    251.7 KB · Views: 8
  • ECE919BD-6C7F-49FC-B214-716307120BAC.jpeg
    ECE919BD-6C7F-49FC-B214-716307120BAC.jpeg
    243.5 KB · Views: 8
  • 7E407427-9404-445A-9202-82A0E3D7B26F.jpeg
    7E407427-9404-445A-9202-82A0E3D7B26F.jpeg
    650.6 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Waarom die niet start weet ik niet, maar wanneer je voorlicht niet goed aangesloten zit of iets dergelijks gaat je knipperlicht achteren snel knipperen. Hetzelfde op mijn vivacity, bij mij ff op de voorkap slaan en hij werkt weer
 
Zou ook de uitlaat monteren , tweetakt heeft tegendruk nodig , tijdstip ontsteking kun je zo niet veranderen , is vastgelegd met pickup , en vliegwiel . Lampen branden alleen als motor loopt , via laadspoelen van stator . En knipperen dan de voor en achter richting aanwijzers ? als er een lampje voor of achter stuk is , gaat de laatste snel knipperen , knipperen ze allebei te snel , kan dat aan het relais liggen .
 
Zou ook de uitlaat monteren , tweetakt heeft tegendruk nodig , tijdstip ontsteking kun je zo niet veranderen , is vastgelegd met pickup , en vliegwiel . Lampen branden alleen als motor loopt , via laadspoelen van stator . En knipperen dan de voor en achter richting aanwijzers ? als er een lampje voor of achter stuk is , gaat de laatste snel knipperen , knipperen ze allebei te snel , kan dat aan het relais liggen .
Oke ja ik heb hem dus half uitelkaar dus achterlicht + knipperlichten achter niet aangesloten/gemonteerd en uitlaat heb ik erop er komt een beetje rook uit en hij wil niet aan gaan als ik kick en er komt genoeg bezine in miss wel teveel. Maar als ik kick met vol gas klinkt het alsof hij aan wilt maar hij gaat niet aan.

Hoe kan ik een filmpje toevoegen? Ik heb iphone.
 
Die bougie heeft naar mijn idee zijn beste tijd wel gehad… vervangen, of op zijn minst even borstelen.
Het is een nieuwe bougie eventje meegereden miss maar een weekje ofzo. Maar ik heb wel een nieuwe, ik ga kijken of het verschil brengt!
Post automatically merged:

Het is een nieuwe bougie eventje meegereden miss maar een weekje ofzo. Maar ik heb wel een nieuwe, ik ga kijken of het verschil brengt!
Ik heb gestest en er is geen duidelijk verschil te zien ze hebben allebij maar 2-3 keer een vonk maar meer niet
 
Last edited:
Hallo, ik heb gisteren geprobeert te starten en hij start nog steeds niet. Hij heeft nog steeds hetzelfde probleem weet iemand wat het kan zijn?
De link naar mijn filmpje van het probleem:
 
Back
Top