Start problemen La souris 2020 injectiesysteem

ACR7

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een la souris sourini rs uit 2020. De laatste tijd kreeg de scooter opstart problemen. Vorige week startte de scooter helemaal niet meer. Daarnaast brandde het motor lampje. Ik heb daarom de lambda sonde sensor vervangen.

Bougie is ook vervangen (was helemaal zwart).
Accu is ook vervangen en opgeladen.
Als ik de scooter start hoor en zie ik alleen de bendix draaien en de starterkrans. Maar de motor slaat niet aan. Vanzelfsprekend vonkt de bougie ook niet.

Heb de startmotor getest; is werkend
Startrelais; heb ik getest met een multi meter en deze krijgt stroom als ik op de elektrische start knop druk.

Scooter start ook met de kickstart niet.

Ik voeg een linkje toe naar een video zodat jullie het allemaal kunnen zien en beluisteren.

Bedankt alvast!

Video :

Video van de scooter
 
Advertisement - register to remove this

Startmotor draait sowieso te langzaam. Zou beginnen met de plus en massa aansluitingen vd startmotor en het startrelais (de dikke kabels) te controleren en mooi blank te maken. Daarna zou ik eventueel weerstand meten over de startrelais waar de hoofdstroom doorgaat (de dikke kabels). Ook even de massa van het blok controleren. En ook al heb je de accu vervangen (voor een nwe neem ik aan) toch ook de spanning vd accu meten tijdens het starten. Als idd niet vonkt lijkt het er op dat de accuspanning te laag is en de ecu dus niet werkt.
 
Last edited:
Startmotor draait sowieso te langzaam. Zou beginnen met de plus en massa aansluitingen vd startmotor en het startrelais (de dikke kabels) te controleren en mooi blank te maken. Daarna zou ik eventueel weerstand meten over de startrelais waar de hoofdstroom doorgaat (de dikke kabels). Ook even de massa van het blok controleren. En ook al heb je de accu vervangen (voor een nwe neem ik aan) toch ook de spanning vd accu

Startmotor draait sowieso te langzaam. Zou beginnen met de plus en massa aansluitingen vd startmotor en het startrelais (de dikke kabels) te controleren en mooi blank te maken. Daarna zou ik eventueel weerstand meten over de startrelais waar de hoofdstroom doorgaat (de dikke kabels). Ook even de massa van het blok controleren. En ook al heb je de accu vervangen (voor een nwe neem ik aan) toch ook de spanning vd accu meten tijdens het starten. Als idd niet vonkt lijkt het er op dat de accuspanning te laag is en de ecu dus niet werkt.
ik ga ernaar kijken. Maar je geeft aan dat de startmotor te langzaam draait. Adviseer je om deze sowieso te vervangen?
 
Nee waarom. Ik heb zo iets van het moet een reden hebben en dat hoeft echt niet de startmotor te zijn. Waarschijnlijk niet zelfs. Zonde vh geld en meten kost niets
 
Nee waarom. Ik heb zo iets van het moet een reden hebben en dat hoeft echt niet de startmotor te zijn. Waarschijnlijk niet zelfs. Zonde vh geld en meten kost niets
Dankjewel!!

Het lag aan de massakabel. Stuk frame bij de ontsteking was afgebroken waardoor de massakabel geen optimaal contact had met de frame van de scooter.

Massakabel ergens anders op aangesloten en de startmotor draait nu veel sneller en de scooter start perfect!

Nogmaals bedankt!
 
Meet voor de zekerheid toch nog eens de spanning van de accu want het lijkt erop dat de startmotor niet genoeg stroom krijgt.
Dit laatste kan natuurlijk ook liggen aan de pluskabel tussen accu en startrelais, het contact van het startrelais, de kabel tussen het startrelais en de startmotor en de min-kabel tussen de startmotor en de min-pool van de accu.
Als dit alles in orde is en goed contact maakt dan kun je misschien denken aan een defecte wikkeling van de startmotor.
Maar begin maar eerst bij de accu.
 
Meet voor de zekerheid toch nog eens de spanning van de accu want het lijkt erop dat de startmotor niet genoeg stroom krijgt.
Dit laatste kan natuurlijk ook liggen aan de pluskabel tussen accu en startrelais, het contact van het startrelais, de kabel tussen het startrelais en de startmotor en de min-kabel tussen de startmotor en de min-pool van de accu.
Als dit alles in orde is en goed contact maakt dan kun je misschien denken aan een defecte wikkeling van de startmotor.
Maar begin maar eerst bij de accu.
Hoi,

Had je al gelezen dat het probleem verholpen is? Of is je antwoord bedoeld als een soort na-check?
 
Back
Top