Startprobleem (laatste poging om het te verhelpen)

Robinnn

Freelancer
Dit is het probleem: mijn scooter start super slecht als die koud is.

Als die warm start die in 1 keer, en als die koud is kick ik 2 keer en dan loopt hij ongeveer 10 seconden(moet wel half gas blijven houden). Dan begint hij te haperen en valt hij uit. Dan moet ik nog ongeveer 10-15 minuten kicken en dan gaat die meestal weer aan, met een hoop gestotter. Hij staat dan nog geen halve seconde aan en valt weer uit. Dan blijft die steeds ietsjes langer aan, totdat ik hem op een gegeven moment aan kan houden dmv met het gas te blijven spelen. Dan blijft hij stotteren en moet ik ongeveer 10 seconden vol gas blijven houden totdat die stationair blijft lopen. En pas als die echt goed warm is stopt hij met stotteren (dat heb ik dan alleen als ik optrek tot ong 30km/h)

Set up:
Peugeot Vivacity
Metrakit Sport (laag-middeltoerig)
Malossi MHR Multivar 2000
Malossi MHR Fly Clutch
Gianelli Extra Chroom
19mm Dellorto handchoke
Alles afgesteld

Wat ik al heb gecheckt/geprobeerd:
Carb
Bougie (5 keer vervangen)
Spruitstuk
Keerring

De lokale scooterboer denkt dat het aan me carb ligt, want die valt gewoonweg bijna niet af te stellen.
Heb nu een 17,5mm besteld, dus hopen dat dat uitkomst bied.

Ik zat ook te denken aan me bobine of cdi (zijn beide doorgemeten. kwam er alleen achter dat de bougie geen grote vonk maakt, maar een hele kleine) of m'n membraan.


Iemand een idee?
Dit is mijn laatste poging om het probleem te verhelpen, anders gaat de scooter de deur uit. Dit probleem heeft me al meer dan 200 euro gekost, en ik heb geen zin om nog meer geld uit te geven, want alle uitgaven opgeteld is bijna het dubbele van wat ik voor de scooter heb betaald.

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

aan de gas reactie en zo te horen is het precies aan de carbu dat niet goed werkt, afgesteld staat,...
want zo een rare dingen krijg je vaak daardoor
maat hij ook geluiden van geen benzine of verzuiping ?
want als hij doodgewoon uitvalt zonder reden dan licht het niet altijd aan de carbu denk ik maar als je op volle snelheid(30 km/h rijd) stottert hij dan ook , of pruttelen enzo ?
 
Hij maakt geen aparte geluiden oid.
En dat stotteren tijdens het rijden is alleen als ik vanaf ong 0-10 optrek, dan stotterd die 2 seconden, en als die goed warm is verdwijnt dat stotteren.
 
Gewoon even wachten tot die 17.5 carb binnen is.

Dit klinkt echt als een carb probleem.
Ik zou zeggen de choke.
Bij elec choke komt het wel vaker voor dat ie niet meer werkt.
Bij handchoke heb ik het persoonlijk nog niet meegemaakt, maar het kan zijn dat ie niet na behoren functioneerd.

Je zegt dat ie goed loopt/rijd als ie warm is... dan heeft het puur te maken met het mengsel bij koude start.
 
grotere stationair sproeier en/of sproeier voor op lage toeren
Allang geprobeerd, niets geholpen.
Gewoon even wachten tot die 17.5 carb binnen is.

Dit klinkt echt als een carb probleem.
Ik zou zeggen de choke.
Bij elec choke komt het wel vaker voor dat ie niet meer werkt.
Bij handchoke heb ik het persoonlijk nog niet meegemaakt, maar het kan zijn dat ie niet na behoren functioneerd.

Je zegt dat ie goed loopt/rijd als ie warm is... dan heeft het puur te maken met het mengsel bij koude start.

Handchoke aan of uit maakt geen verschil als die koud is qua starten, maar hij werkt wel nog gewoon goed (als die warm is merk ik het wel degelijk als ik hem aan/uit heb)

En wat bedoel je met mengsel? benzine/olie verhouding oid?
 
lucht /benzine


Waarschijnlijk heeft je choke te weinig invloed.

Probeer anders bij een koude start gewoon je filter eens iets dicht te houden.
Desnoods even je filter eraf halen en een doek/t-shirt voor de inlaat houden (waar wel iets lucht doorheen gezogen kan worden.)
 
Back
Top