welke trekveren en drukveer voor speedfight 2 50 cc?

Tengiz

New Member
ik heb een nieuwe speedfight 2 gehaald, maar hij heeft volgens nieuwe trek en drukveren nodig. Dit is mijn eerste scooter en ik wil gewoon blazen deze zomer, maar heb voor de rest geen idee hoe en wat. Weet iemand welke trek en drukveren ik het best kan gebruiken?
 
Advertisement - register to remove this

Ik lul ook niet uit mijn nek. Ik heb echt ontzettend veel geëxperimenteerd op het peug verticaal blok. 7 gram is in mijn ervaring het perfecte gewicht. (nogmaals, bij een onbegrensde standaard setup, met standaard veren etc, standaard of sito uitlaat)

Heb geprobeerd met 6, 6,5, 6,7, 7, 7,2, 7,5, 8, 8,5, 9, ga zo maar door. 8 is in mijn ervaring al te zwaar. 6 is (veel) te weinig. 7g loopt in mijn ervaring echt verreweg het beste.

Nou ligt dat natuurlijk ook een beetje aan je eigen gewicht etc. Maar ik ben niet bepaald de lichtste. Ik durf toch wel te zeggen dat 7G gewoon een heel goed gewicht is om te beginnen. Zelfs met andere setups, je zal er IMO nooit heel ver vanaf zitten. (het zijn allemaal laagtoerige setups, maakt allemaal geen wereld van verschil)

Waar haal je vandaan dat er standaard 9g in zit? (weet je zeker dat dat niet over snor gaat?)

Wat zijn "grams"?
ik ben licht maar zit er meestal met 2 man op, dus moet wel goedkomen.
 
Back
Top