woenselaar
New Member
Ik heb een aerox100 met analoge toerenteller.
Helaas zijn er wat dingen mee die ik niet kan verklaren. Toen ik de scooter kocht deed hij het niet. Na het opladen van de accu deed hij het even en viel daarna uit.
Een aantal maanden later en er is een mvt binnenrotor ontsteking op gekomen en de toerenteller doet het nogsteeds af en toe. Ik heb twee dagen achter elkaar gereden en de eerste dag deed de teller niks maar de tweede dag deed hij het de hele tijd. Maar hij geeft voor mijn gevoel maar de helft van de toeren aan. Als ik rijd zit hij rond de 4000 en als ik van het gas af ga zakt hij naar 2500-3000. stationair draait hij maarliefst 1000 wat ik mij niet kan voorstellen.
Bij de originele ontsteking zat wel een onderdeel wat ik niet een twee drie kon plaatsen wat het was. Een draad vanuit de ontsteking, een naar massa en een naar wat ik vermoed de teller.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het een diode is die alles dus maar in een richting door laat?
Ook wijkt mijn snelheidsmeter enorm af.
Ik heb achter mijn vader op de motor aan gereden.
Motor: 30
Scooter: 30
Motor: 50
Scooter: 60
Motor: 80
Scooter: 95
Enig idee of ik hier überhaupt iets aan kan doen of dat ik het maar voor lief moet nemen en eventueel een gps metertje erbij moet monteren.
Veel harder dan dit heb ik nog niet gereden aangezien alles nog netjes ingereden moet worden.
Iemand ervaring of ideeën?
Helaas zijn er wat dingen mee die ik niet kan verklaren. Toen ik de scooter kocht deed hij het niet. Na het opladen van de accu deed hij het even en viel daarna uit.
Een aantal maanden later en er is een mvt binnenrotor ontsteking op gekomen en de toerenteller doet het nogsteeds af en toe. Ik heb twee dagen achter elkaar gereden en de eerste dag deed de teller niks maar de tweede dag deed hij het de hele tijd. Maar hij geeft voor mijn gevoel maar de helft van de toeren aan. Als ik rijd zit hij rond de 4000 en als ik van het gas af ga zakt hij naar 2500-3000. stationair draait hij maarliefst 1000 wat ik mij niet kan voorstellen.
Bij de originele ontsteking zat wel een onderdeel wat ik niet een twee drie kon plaatsen wat het was. Een draad vanuit de ontsteking, een naar massa en een naar wat ik vermoed de teller.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het een diode is die alles dus maar in een richting door laat?
Ook wijkt mijn snelheidsmeter enorm af.
Ik heb achter mijn vader op de motor aan gereden.
Motor: 30
Scooter: 30
Motor: 50
Scooter: 60
Motor: 80
Scooter: 95
Enig idee of ik hier überhaupt iets aan kan doen of dat ik het maar voor lief moet nemen en eventueel een gps metertje erbij moet monteren.
Veel harder dan dit heb ik nog niet gereden aangezien alles nog netjes ingereden moet worden.
Iemand ervaring of ideeën?