blok kapot gelopen na raar geluid?

Minimaal4Tekens

New Member
Hallo, ik heb jullie hulp nodig want ik zit er helemaal doorheen. Ik heb een Yamaha jog uit 2006 waarvan ik de rollertjes vervangen heb. Nu is het zo dat ik reed, al mn verlichting ineens uit ging, (kon wel blijven rijden) toen weer aan, toen nog 2 keer aan en toen bleef het uit. Toen ik en eventjes later kwam er een heel raar geluid uit m’n blok, waarvan ik dacht dat mn v snaar losgelopen was. Toen viel die uit en nu start hij niet meer. Is de kabelboom doorgebrand? of is de vertanding versleten? of kunnen het krasjes in mn cilinder zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ontsteking ontploft? Spie gebroken?

Dat word puzzelen,

Je heb je rollen vervangen, alles correct terug gemonteerd?
Carterkap eraf en heel goed kijken, moet de hand draaien, voelen of er nergens speling opzit. Bij mij is de moer van de vario een keer half losgelopen, gaf ook een bak herrie en kon de gehele vario + koelvin enz vervangen. Controleer die als eerste.

Alles oke,
dan zou ik je ontsteking eens bekijken. Iemand laten kicken en kijken of je nog waardes kan meten. Geen waarde of onjuiste waarde ontsteking stuk.

Kabelboom zou ik nog niet als verdacht aanmerken, want als ie wel bleef lopen toen je licht uitviel, dan is de kans klein dat dat het is. Verlichting hoeft het niet te doen om het blok lopend te krijgen.
 
Ontsteking ontploft? Spie gebroken?

Dat word puzzelen,

Je heb je rollen vervangen, alles correct terug gemonteerd?
Carterkap eraf en heel goed kijken, moet de hand draaien, voelen of er nergens speling opzit. Bij mij is de moer van de vario een keer half losgelopen, gaf ook een bak herrie en kon de gehele vario + koelvin enz vervangen. Controleer die als eerste.

Alles oke,
dan zou ik je ontsteking eens bekijken. Iemand laten kicken en kijken of je nog waardes kan meten. Geen waarde of onjuiste waarde ontsteking stuk.

Kabelboom zou ik nog niet als verdacht aanmerken, want als ie wel bleef lopen toen je licht uitviel, dan is de kans klein dat dat het is. Verlichting hoeft het niet te doen om het blok lopend te krijgen.
Hey! Heel erg Bedankt voor je reactie! Ik heb momenteel de slagmoer uitgeleend dus kan ik dat niet bekijken, zodra ik de kans heb zou ik je updaten!
 
Ontsteking ontploft? Spie gebroken?

Dat word puzzelen,

Je heb je rollen vervangen, alles correct terug gemonteerd?
Carterkap eraf en heel goed kijken, moet de hand draaien, voelen of er nergens speling opzit. Bij mij is de moer van de vario een keer half losgelopen, gaf ook een bak herrie en kon de gehele vario + koelvin enz vervangen. Controleer die als eerste.

Alles oke,
dan zou ik je ontsteking eens bekijken. Iemand laten kicken en kijken of je nog waardes kan meten. Geen waarde of onjuiste waarde ontsteking stuk.

Kabelboom zou ik nog niet als verdacht aanmerken, want als ie wel bleef lopen toen je licht uitviel, dan is de kans klein dat dat het is. Verlichting hoeft het niet te doen om het blok lopend te krijgen.
Ik heb eindelijk de tijd en motivatie gevonden om m open te schroeven en ik denk dat ik het probleem wel gevonden heb..
Zie de video:
 
Back
Top