Van 50cc naar 72cc, en loopt nu niet meer stationair.

test

New Member
Ik heb sinds kort een 72cc cilinder onder mijn kymco agility 50 gezet. Nou is het probleem dat hij nu grotendeels niet meer stationair wil lopen. De luchtschroef zit ook dicht anders zou die helemaal niet meer stationair lopen. Heb gisteren het EGR systeem eruit gehaald en een nieuwe vacuumslang erop gezet, alleen heeft dit het probleem helaas niet opgelost. Er zit nu een hoofdsproeier 84 in en 7.7g rolletjes.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

je praat over een viertakt? (EGR)
edit: want dan zit je verkeerd met je luchtschroef , dat is namelijk een mengselschroef, en die moet verder open om je stationair te verrijken voor een grotere cilinder.
 
Last edited:
Zodra ik de mengselschroef open zet, daalt de toeren en valt die gelijk uit. Ik zie nu ook dat er blauwe rook uit mijn uitlaat komt, zou dit kunnen komen door mijn kleppen seals, aangezien er bijna 50000km op de scooter staat. Ik heb ook een nieuw spruitstuk erop gezet aangezien daar ook een scheur in zat, maar daardoor loopt die nogsteeds niet beter.
 
en hoe staat de aanslagschroef op je gaskabelschijf?
blauwe rook is olie. het zou goed kunnen en is te hopen dat dat van je klepseals komt en niet van je zuigerveren..
 
Dat zou ik na moeten kijken dan, hoe kan het dan zijn dat de mengselschroef helemaal dicht moet om tenmiste soms stationair te laten lopen.
 
Dat zou ik na moeten kijken dan, hoe kan het dan zijn dat de mengselschroef helemaal dicht moet om tenmiste soms stationair te laten lopen.
eerst nakijken, die twee hebben namelijk invloed op elkaar. als hij verzuipt en afslaat met je mengselschroef open, kan/moet je gasklepaanslag verder in gedraaid, waardoor er meer lucht bij komt...
en die blauwe rook: als je ook regelmatig olie moet bijvullen, moet je eerst dat aanpakken: dat kan ook meeverbranden en de boel "verzuipen"
 
Back
Top