Znen blok. Zuiger schade.

Ligt eraan wat een echte keihin zou moeten kosten.

Kan ook gewoon een rare woord keuze zijn die m2 trading gebruikt. (ze zijn daar overigens heel goed in dingen niet goed te benoemen)
inderdaad een rare woordkeuze '' model keihin'' , dat klinkt mij als een carbarateur gemaakt als de Keihin.
Geen originele dus naar mijn idee.
 
Ik zou even op moeten zoeken hoeveel ik ervoor betaald heb , en waar ik hem besteld heb , maar zat net als de originele keihin , die er bij mij vanaf nieuw op zat , een vlotterkamer aftap op met een metaal omwikkelde slang met aan het eind de aftap afsluiting , ook een deksel met keihin , en zwart gestempeld de maat .
En hoofd sproeier 85 , en stationair spr 35 . Liep ook gelijk goed , alleen warm mengselschroef afgesteld , maar stond praktisch goed . Nu 6500km zonder problemen gereden
Post automatically merged:

Heb net mijn werkzaamheden bestand nagekeken , besteld bij Ali , originele keihin € 19,85 in 28-12- 2020 besteld , en op 18-01-2021 binnen gekregen , en gemonteerd . Toen vlotterkamer open gemaakt , en gekeken welke sproeiers erin zaten .
 
Last edited:
Heb net mijn werkzaamheden bestand nagekeken , besteld bij Ali , originele keihin € 19,85 in 28-12- 2020 besteld , en op 18-01-2021 binnen gekregen , en gemonteerd . Toen vlotterkamer open gemaakt , en gekeken welke sproeiers erin zaten .
Sorry hoor, maar ik kan je ook wel garanderen dat dat geen echte is. Die koop je niet voor 20. Of 50.

Een originele keihin voor een Piaggio kost ongeveer 300 euro. Dat zijn de prijzen waar je aan moet denken voor een originele carburateur.

Als er bij staat keihin model, is het inderdaad ook gewoon geen origineel. Als het een echte was geweest, is het geen "model" keihin, maar gewoon een keihin.

Keihin carbs worden niet eens in China gemaakt.
 
Last edited:
Dat zou best kunnen , maar de eerste die ik gekocht had nieuw , waarbij stond imitatie keihin , had aan de vlotterkamer een schroef om af te tappen , en een gewone rubberen slangetje als aftap . Deze heb ik ook nooit goed kunnen krijgen . Toen deze gekocht , waarbij stond origineel keihin , hierop zag ik ook op de foto de slang met metalen veer omwikkeld , en de aftap aan het eind van de slang , zoals origineel ook bij mijn keihin zat .
Ik ging er dan ook van uit dat dat best eens een originele kon zijn , hij loopt er in ieder geval vanaf het begin prima op . Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben .
 
Er is natuurlijk ook wel kwaliteitsverschil tussen de kopieën. Maar of je een goede hebt kom je natuurlijk pas achter als je het al gekocht hebt.

Voor zo ver ik weet zit op alle gy6 motoren ook gewoon imitatie. Ze gebruiken natuurlijk geen carb die ongeveer net zo veel kost als een complete motor.
 
Zoals bekend heb ik imitatie carb welke zorgde voor het uitvallen bij het stoplicht met warme motor. Afstellen werkte niet dus een"keihin"gekocht.
Nu zal dit een imitatie zijn en met deze stottert hij en wil niet echt krachtig naar de top en rijd continu schokkend(alsof je een kapotte cdi hebt).
Vannacht werd ik wakker om 3 uur en kwam in mij op dat het misschien wel eens zou kunnen komen door de vacuum deksel boven op de eerste carb. Dus vanmorgen de aliexpres carb overgezet incl de vacuum deksel van de "keihin". Daarop de motor gestart en sloeg vrij rap aan.
Daarna de motor laten warm draaien en proef rijden.ben richting mijn werk gereden(10 km verder op) om te zien wat hij nu doet.. Stoppen bij het stoplicht ging goed en viel niet uit.Top! punt 1 is goed. Daarna kon ik meteen wegrijden zonder uit te vallen.
Dus bleek dat de vacuumdeksel het euvel was. Met deze carburateur heeft de scooter veel meer kracht.Het dubbele dan met de andere carb. en loopt op elk toerental soepel en trekt meteen door zonder een dip.
Dus een tip als je scooter uitvalt (4takt) is om dan het deksel van de vacuum(gasschuif)na te lopen en eventueel indien je er nog 1 hebt even een andere proberen.
 
Back
Top