accu kymco dj 50

Advertisement - register to remove this

dankjewel
nog wel een vraagje ik heb denk ik 60 km met een volle tank gereden en hij geeft nu al weer aan dat hij leeg is
ik mag toch hopen dat dit niet klopt anders wordt het wel heel duur qua tanken
andersom komt ook voor: mijn tankmeter blijft heel lang vol-3/4 en blijkt ineens bijna leeg.. ik kijk niet meer naar de kms, check ìn de tank (zoals ik vroeger ook deed, m'n Solex en Kreidler hadden geen meter) zodra die meter enigszins begint te zakken van vol.
Post automatically merged:

hoe ga ik dit controleren ?
door in je tank te kijken?
 
dat klop inderdaad
heb hem zaterdag avond bij getankt helemaal vol dus laten we van die 4,6 liter uit gaan en heb er in de afgelopen week ongeveer 50 km mee gereden max dit zou dus betekenen dat hij 1 op 10,86 loopt
En hij lekt ook helemaal niet want heb nog nooit iets onder mijn scooter zien liggen Qua vloeistof
 
heb hem zaterdag avond bij getankt helemaal vol dus laten we van die 4,6 liter uit gaan en heb er in de afgelopen week ongeveer 50 km mee gereden max dit zou dus betekenen dat hij 1 op 10,86 loopt
Dit is dus wat je gokt, doe deze "meting" nu eens fatsoenlijk !
Je spreekt over tank 2/3 leeg, als dit klopt, kun je maar 2/3x4,6liter=3,06 liter erbij tanken.
60 kilometer met een verbruik van 3,06 liter is 1 op 19,6.
Dit lijk mij voor een oudere 2-takt brommer wel redelijk normaal.

Maar hoe hard loopt deze brommer eigenlijk?
Is dit een snor of brom ?
Wat is er allemaal aan veranderd?
Wat is de momentele kilometerstand?

Want alles komt neer op hoeveel klapjes er per minuut geproduceerd worden in de cilinder.
Ieder klapje is een slokje benzine.
De grootte van deze slokjes is afhankelijk van je pols en afstelling van je carburateur.
 
dit is inderdaad slim om te gaan testen en ga ik doen
hij loopt 55 gps
het is een scooter
alleen de prop is uit de uitlaat verder is hij helemaal orgineel
en de km stand weet ik niet precies ik weet wel dat het in de 12k zit maar de specifieke stand zou ik straks ff moeten bekijken
een vriend van me heeft hem afgesteld maar een andere vriend had het er over dat hij als hij rond de 20 loopt het lijkt alsof hij een beetje verzuipt
 
Back
Top