accupakket FD F3 escooter goedkoper?

eb500

New Member
Hallo, ik wil een FD Motor F3 e-scooter gaan aanschaffen met een accupakket van 72v 75ah +27ah (45kmpu). Ik wil zo’n accupakket aan gaan schaffen omdat ik soms tripjes maak van rond de 200 kilometer. Nu zou zo’n accupakket ongeveer 2300 euro kosten. Nu is mijn vraag of er op de een op andere manier deze prijs omlaag te brengen is. Soms is het mogelijk om zo’n accupakket in het buitenland te bestellen. Ik heb op het internet gekeken, maar ik kan zo niets ontdekken. Klopt mijn conclusie?
 
Advertisement - register to remove this

welke conclusie?

als je die F3 nieuw aan wilt schaffen, waarom dan moeilijk gaan doen met uit het buitenland bestellen, als je bij je accu(s) in je nieuwe scooter gewoon garantie hebt?
daarbij ben je met douane kosten als je pakket geschept word minstens net zo duur (of zelfs duurder uit) dan wanneer je bij de dealer haalt.
en als je al 102ah aan boord zou hebben, vraag ik me af waar je t allemaal laat (E-motorfietsen willen nog wel es 100ah aan boord hebben, maar zo'n accupack is dan ook de grote van een flinke verhuisdoos) gezien de beperkte ruimte onder je buddy.

bij mijn weten zijn er nog geen e-bromscooters die in de praktijk 200km kunnen rijden, zelfs al koop je de dure tweede accu van het betreffende merk.
daarbij worden accupacks vaak in massa voor het merk geproduceerd.
dus niet voor verkoop aan consumenten, want dat is voor die bedrijfjes niet rendabel.
overigens zal een (goedkopere) imitatie kwalitatief minder goed in elkaar steken dan de OEM, omdat er allerlei truukjes worden uitgehaald om productiekosten te skippen (maar ten koste gaan van veiligheid) wat getuige de vele chinese filmpjes op youtube helaas al te vaak resulteert in afbrandende scooters en huizen tijdens het laden/rijden).

m.a.w: wat is die mogelijke ´besparing´ je waard?
 
Met de huidige prijzen van accu cellen lijkt het me lastig om veel goedkoper uit te komen. Even snel rekenen heb je 680 cellen nodig van 3000 mAh. Dan moet je nog nikkelstrips en lasapparaat kopen.
 
Back
Top