derbi senda, krukas kapot+ontsteking

105823

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb gister een Derbi Senda uit eind 2006 gekocht, er staan 21000 km op, en is 1000 km geleden helemaal gereviseerd, nieuwe cilinder en zuiger van Airsal, nieuwe krukas van Doppler, nieuwe c3 lagers en keringen, ontsteking van Ducatti.
Ik denk niet dat het reviseren professioneel is gedaan.
Het is een standaard ontgrensde brommer.

Ik heb hem vandaag goed open getrokken (75 km/h), alleen toen was de krukas gebroken bij de ontsteking, en de ontsteking is ook kapot.

Ik wil een nieuwe krukas en ontsteking kopen alleen ik weet niet welke.
Ik wil wel echte kwaliteit en geen duurkoop doen.
Verder komt en nog wel een Gianneli Conti uitlaat eronder, dus word het niet echt een toerenbeuker.

Mvg. Wiebe
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst er maar eens achterkomen hoe het komt dat hij kapot gelopen is.

Dat doet hij namelijk niet zomaar wanneer je even 75 km/u rijdt, hij hoort nog veel sneller aan te kunnen.

Dit is een prima asje voor een Senda.

Waarschijnlijk had je die krukas ook al, maar deze krukas is gewoon prima.
 
ik gebruik altijd Doppler assen op Derbi ,nog nooit 1 kapot gehad , met behoorlijk lopende setups..

dus kijk eerst eens hoe dit komt , want dit is echt niet normaal..
 
Oke, ik hoor veel goeds over Doppler, dus komt er weer een doppler krukas in te liggen, alleen wil ik ook een goedde ontsteking, voor een betere gasreactie en mischien een iets hogere top. Dus wat zou je me kunnen aanraden?
Ik heb net op JosDijkman gekeken en HPI is €200 is dit de moeite op mijn setup, of geldverspilling?
En zou het misschien een productiefout kunnen zijn ofzo, omdat mijn krukas is gebroken?
 
standaard ontsteking is perfect , door een onsteking trek je niet perse sneller op en zeker geen hogere topsnelheid..

een imitatie onsteking heb je compleet met vliegwiel al voor zo'n 80 euro , scheelt je 120 euro..

de Airsal 50cc cilinder zijn niet zo geweldig , de 70cc wel..

daar zou ik eerder wat mee doen , en een goeie uitlaat , yasuni SPR3 oid..
 
Back
Top