gy6 Euro 4 rongmao loopt slecht

Touareg

Member
Beste mensen, ik heb van de week een souris euro 4 met rongmao ontsteking voor weinig op de kop getikt , en wil hem nu in orde maken. Ik kocht hem met een 50km ecu, maar voor een snorscooter is dat natuurlijk te hard. Met een 25 ecu loopt ie niet lekker.
Tot 1/4 gas open gaat het wel, maar met het gas open houd ie in en begint de scooter te stotteren.
Daarnaast of misschien de zelfde oorzaak, duurt het lang voor de motor pakt. De startmotor draait wel maar het duurt voor de motor loopt.

Wat kan dit zijn?

Verder wil ik binnenkort het carter deksel eraf halen om naar de bendix en rollen te kijken.
Hoe weet ik hoeveel gram rollen er in de vario horen te zitten als ik het zo origineel mogelijk
probeer te houden?
 
Advertisement - register to remove this

Beste mensen, even een update: inmiddels ene 35km ecu erop. Nieuwe olie/bougie/brandstof en lucht filter/ kleppen gesteld. Nog te doen v-snaar en controle lampjes dashboard.
Resultaat tot nu toe: scooter loopt netjes, starten duurt een 4-5 seconden, eigenlijk iets langer dan ik zou willen: klepspeling iets te klein waardoor net te weinig compressie? Of hebben jullie nog een idee?

Verder; wat doen jullie bij het vervangen van een bandje? Ding los maken en dan naar een scooter winkel? Of rijdt je hem gewoon naar een winkel toe en laat je het daar vervangen? Of bestel je de bandjes online en probeer je iemand te vinden die ze erom wil leggen?
 
Het het starten zou de e choke even controleren of deze volledig werkt,

Ik haal personlijk gewoon ff het wieltje uit de scooter en breng hem dan naar de scooterzaak, meestal als je alleen met het wieltje komt doen ze het even tussendoor.
 
Back
Top