Gevraagd Helicoil plaatsen carter mina

Isseybor

AEROX
Hallo ik zet altijd mijn carter boutjes vast met 10nm (moment sleutel). Alleen hebben 2 schroefdraden het begeven. Ik wil dus graag dat er op deze plekken helicoils komen. Is er iemand in de omgeving eindhoven/Helmond die hier ervaren mee is en mij kan helpen. Uiteraard krijg je een vergoeding.
 
Advertisement - register to remove this

Waarom altijd met een momentsleutel ?
Zet zo'n boutje vast "op gevoel".
Net als olie-aftap bouten en bougies.
Is er nog meer diepte in het schroefdraad gat ?
Dan kan je extra draad tappen en een langere bout gebruiken.
 
Last edited:
Je krijgt bij zo'n setje een boortje van 6.8mm zodat je er m7 draad in snijd voor de helicoil in tw draaien. Helicoil erin en klaar. Kan weinig fout gaan. Waar moet de helicoil komen? Want ik heb wel een setje maar roosendaal.is nogal ver. Anders weet ik wel iemand in Helmond
 
Waarom altijd met een momentsleutel ?
Zet zo'n boutje vast "op gevoel".
Net als olie-aftap bouten en bougies.
Is er nog meer diepte in het schroefdraad gat ?
Dan kan je extra draad tappen en een langere bout gebruiken.
Nou die carterkap hoort gewoon vast te zitten op een bepaald moment vind ik. In verband met stevigheid en trilling in het blok. Ik wil geen extra draad tappen omdat dit ook kan leiden tot stevigheids problemen. Wil het liefst alles origineel zoals het is bedoeld. Vandaar ook de helicoil.
Je krijgt bij zo'n setje een boortje van 6.8mm zodat je er m7 draad in snijd voor de helicoil in tw draaien. Helicoil erin en klaar. Kan weinig fout gaan. Waar moet de helicoil komen? Want ik heb wel een setje maar roosendaal.is nogal ver. Anders weet ik wel iemand in Helmond
Ik ben bang dat ik hem scheef boor en/of scheef tap. Ook als ik een setje koop dat deze misschien wel te goedkoop is en niet goed werkt. Je hebt namelijk maar 1 kans. Als ik in contact kan komen met die kennis van je uit helmond zou dat fijn zijn want Roosendaal is inderdaad ver.
 
Carterkap hoeft echt niet op moment, wat wel belangrijk is zijn de pasbusjes. Die zijn belangrijker tegen trillen in het blok dan dat je boutjes op juist moment vast zitten
 
1 Momentje.... bij een Chinees kan je dat beter wel doen ... anders heb je een heleboel Helicoil`s nodig.
Maar we hebben het hier over een Aerox volgens mij. Maar desalwelteplus ik heb een maatje in Helmond, 2 zelfs die je wellicht kunnen helpen als het nog nodig is. En anders scooter center Helmond
 
Maar we hebben het hier over een Aerox volgens mij. Maar desalwelteplus ik heb een maatje in Helmond, 2 zelfs die je wellicht kunnen helpen als het nog nodig is. En anders scooter center Helmond
Twins is dichterbij voor mij en hij deed het niet. Scooter center Helmond gaat helaas niet werken want heb geen zin in een wok (moet dan door centrum heen). Als je me in contact kan brengen met een van die kennissen van je zou dat top zijn.
 
Back
Top