Help met afstelling gezocht mhr 6t

JogR94

New Member
Goedeavond,

Ik krijg me scooter niet super afgesteld en vind dat ik een lage top heb voor me setup.

Setup
jog rr met dd carter, lc std vertanding
Malossi mhr 6t
NGK B10HS
Malossi 2006 team uitlaat
Stage 6 hpc krukas
22mm carb dellorto
Mhr 2008 variateur met malossi koelvin
4,1 gr rolletjes
Polini hi speed v snaar
Std poelie met malossi rode drukveer en blauwe polini trekveren
Stage6 koppelingshuis
Mvt DD ontsteking
Standaard luchtfilter met stage6 filter

Als laatste is de mvt race ontsteking geinstalleerd, hiermee ben ik wat aan het afstellen gegaan. Hij haperde wat als ik vol gas deed en hij trekt minder als me standaard ontsteking, met standaard ontsteking wou die nog wel eens een autowheely trekken en met de race ontsteking niet.

Ik heb verschillende sproeiers geprobeerd, v - snaren, bougies, rolletjes gewichten en zelfs andere achter poelie. Ik heb nu weer alles als voorheen alleen de mvt raceonsteking. Ik heb een micrometer gehaald en opnieuw 1,5 voorontsteking ingesteld. Maar toch blijft die stotteren, het is niet dat die niet vooruit komt maar merk dat er veel meer in zit. Heb al met me luchtschroef zitten spelen maar ik kom er niet aan uit.

Ik had al contact opgenomen met twins met de vraag of hun hem af willen stellen maar daar krijg ik geen gehoor. Waarschijnlijk omdat ik al mijn onderdelen al heb. (Denk ik)

Heeft iemand voor mij een gouden tip.
 
Advertisement - register to remove this

Bij Twins hoef je geen advies te verwachten als je spullen daar niet vandaan komen. Niet zo heel raar ook toch? DDL precies zo, en geef ze eens ongelijk.

Maar.gelukkig ben ik hier om de dag te redden.
Dit is nou een setup waar je wel een powerfiltertje op kan monteren hoor.
Dan gok ik dat het stotteren al minder word na wat afstellen. En als je niet meer stotterd gaat je snaar extra slippen op de standaard poulies dus die zijn het volgende punt op je agenda
 
Bij Twins hoef je geen advies te verwachten als je spullen daar niet vandaan komen. Niet zo heel raar ook toch? DDL precies zo, en geef ze eens ongelijk.

Maar.gelukkig ben ik hier om de dag te redden.
Dit is nou een setup waar je wel een powerfiltertje op kan monteren hoor.
Dan gok ik dat het stotteren al minder word na wat afstellen. En als je niet meer stotterd gaat je snaar extra slippen op de standaard poulies dus die zijn het volgende punt op je agenda
Dat snap ik natuurlijk helemaal maarja daar heb ik niks meer aan.

Ik heb een kartfilter en powerfilter geprobeerd maar wou er eigenlijk minimaal mee rijden ivm vuil in de cilinder. Jaa idd malossi torquedriver en fixed poulie is de volgende upgrade maar wil eerst dit eigenlijk goed hebben. Bedankt voor de tip, zal eens verder gaan afstellen op een powerfilter.
 
Er bestaat zoiets als "Luchtfilter Olie " word oa gebruikt bij Cross Motoren die het zwaar te verduren krijgen , oa Zand / stof/ vocht/Blubber etc .
Echter gebruikt niet iedereen Luchtfilter Olie , terwijl het geen Drol kost, maar wel een stuk bescherming bied.
 
Er bestaat zoiets als "Luchtfilter Olie " word oa gebruikt bij Cross Motoren die het zwaar te verduren krijgen , oa Zand / stof/ vocht/Blubber etc .
Echter gebruikt niet iedereen Luchtfilter Olie , terwijl het geen Drol kost, maar wel een stuk bescherming bied.
Dan zal ik daar eens een setje voor bestellen en dan verder afstellen. Thanks wist ik niet.
 
Btw ... wat betreft je voorontsteking , hij staat op 1.5 mm, dat is wat de Fabrikant voorschrijft .
Echter kan het zijn dat je dat moet / mag vergroten .
Ik rijd met een HPI 2-Ten , Fabrikant geeft op : 2,5 mm , terwijl dit bewezen is dat dat te scherp is , en voor de Veiligheid op 3 mm gezet moet / mag zijn .
BTW... Staat de Squish goed ?
Gebruik je een Iridium Bougie ?
 
Btw ... wat betreft je voorontsteking , hij staat op 1.5 mm, dat is wat de Fabrikant voorschrijft .
Echter kan het zijn dat je dat moet / mag vergroten .
Ik rijd met een HPI 2-Ten , Fabrikant geeft op : 2,5 mm , terwijl dit bewezen is dat dat te scherp is , en voor de Veiligheid op 3 mm gezet moet / mag zijn .
BTW... Staat de Squish goed ?
Gebruik je een Iridium Bougi

Ik ga hem morgen weer precies goed zetten, kan hem ook nog een beetje verdraaien naar beide kanten.

De squish durf ik niet te zeggen, zou niet weten hoe ik die goed moet zetten.

Yes heb een iridium bougie maar die had ik er uit gehaald omdat ik denk dat die er beter in kan als alles goed is
 
Ik ga hem morgen weer precies goed zetten, kan hem ook nog een beetje verdraaien naar beide kanten.

De squish durf ik niet te zeggen, zou niet weten hoe ik die goed moet zetten.

Yes heb een iridium bougie maar die had ik er uit gehaald omdat ik denk dat die er beter in kan als alles goed is
Beetje soldeertim door je bougiegat. Zuiger 2x openneer draaien. De ruimte tussen de zuiger en je cilinderkop noemen we de squish. Aan te passen door een dikkere of dunnere voetpakking ertussen te doen
 
door tijd gebrek ben ik er dit weekend pas aan toe gekomen om het een en ander aan te passen.

Heb een nieuw blok eronder zitten. Me huidige was 80% van dol gedraaid l. Een carter laten flowen en parelzandstralen. Verder heb ik er ondertussen malossi variateur mhr 2008 erin zitten en stage6 racekoppeling.

Een powerfilter met olie zit erop, ben van sproeier 104 naar sproeier 124 gegaan en daar lijkt die prima mee te lopen. Ik blijf wel nog steeds tegen een top van 80 met deze setup. Zit steeds meer te denken of het aan de cilinder ligt. Ik ga nog het een en ander frotten en anders ga ik naar twins, koop ik een cilinder bij hun en laat ik tunen door hun & hopelijk willen ze hem dan ook op de testbank gooien zodat het fatsoenlijk afgesteld word.
 
het blok wat ik nu heb zit een aerox vertanding in dus minarelli lc. Ik dacht ook dat het aan me vertanding kon liggen.

Heb ondertussen een athena snaar er op liggen en zie wel aan me vario dat die nu helemaal tot bovenpakt.
 
Ben ik weer. Ben bij twins langs geweest en ze zouden het wel willen doen maar hebben hier de komende maanden geen tijd voor.

Heeft er iemand de gouden tip, die mijn scooter super kan afstellen het liefste op een bank. Ben ook bereid om een nieuwe cilinder en / binnenrotor daar te halen zodat ik niet “alleen” gebruik maak van de testbank.
 
Ben ik weer. Ben bij twins langs geweest en ze zouden het wel willen doen maar hebben hier de komende maanden geen tijd voor.

Heeft er iemand de gouden tip, die mijn scooter super kan afstellen het liefste op een bank. Ben ook bereid om een nieuwe cilinder en / binnenrotor daar te halen zodat ik niet “alleen” gebruik maak van de testbank.
Normaal gesproken heb ik wel een testbank tot mn beschikking maar momenteel ligt die in 500 losse onderdelen
Lijkt me overigens heel sterk dat het aan de ontsteking of cilinder zal liggen. Kan je vast wel helpen met afstellen als je een keer langs wil komen roep je maar
 
Je gebruikt een lange vsnaar met originele poulies, dat lijkt me geen ideale combinatie.. gooi er eerst eens overrange poulies in of een normale snaar,
Polini hi speed heb je ook voor een standaard mina carter zonder overrange

. Zou kunnen dat je een overrange versie hebt besteld en gemonteerd zonder dat je er erg in hebt gehad.
 
Hallo Bartj & Jeroen.

Ik heb de malossi mhr vario 2008, polini hi speed vario en een malossi vario uit 2005 ofzo dacht ik. Hier staat op K parts dat deze te gebruiken is met je huidige v snaar en poelies. De v snaren die ik gebruik hebben een lengte van 749 tot 751. Dat zijn athenas, polini hi speed, malossi x belt.

@ bartj ik zou heel graag een keer langskomen, heb ondertussen zoveel nieuwe onderdelen gehaald dat ik hem door een tuningbedrijf of had kunnen laten bouwen. Als je mij hiermee zou willen helpen zou ik dat kunnen waarderen. Waar kom je vandaan?
Post automatically merged:

@bruteforce, ik wacht even bartj af en anders zal ik contact opnemen met ddl
 
Last edited:
Ik denk dat ik een deel van t probleem heb gevonden, de binnenrotor blijft elke keer verschuiven. Als dat ik hem monteer tik ik er eerst zachtjes op zodat die al een beetje vast en draai hem stevig stevig vast.
 
Ik denk dat ik een deel van t probleem heb gevonden, de binnenrotor blijft elke keer verschuiven. Als dat ik hem monteer tik ik er eerst zachtjes op zodat die al een beetje vast en draai hem stevig stevig vast.
Hoe zet je m vast. Pak de luchttol en zet m vast alsof die moer niet meer los hoeft. Het is belangrijk om je zooi niet los te laten trille. Maar met een luchttol iets echt helemaal stuk draaien is lastig!
 
@ bartj ik zou heel graag een keer langskomen, heb ondertussen zoveel nieuwe onderdelen gehaald dat ik hem door een tuningbedrijf of had kunnen laten bouwen. Als je mij hiermee zou willen helpen zou ik dat kunnen waarderen. Waar kom je vandaan?
Post automatically merged:
Ik kom uit Roosendaal, is dat nog een beetje te doen voor je?
 
Back
Top