help mij? laatste hoop= dit forum!!!

liquide

Well-Known Member
ik zal het zo goed mogelijk proberen beschrijven

Het begon allemaal dat ik mijn vriendin ging halen van haar werk ,
ik ben er geraakt , ze springt achterop , ik rijd ong 200 meter
en dan tijdens het optrekken hoorde ik een kssshhh-geluid maar echt snel niet kssshhhh maar ksh!! en daarna viel ik stil en hij wou niet meer.
het stilvallen maakte een geluid alsof je je contact uit legt en dan nog gas probeert te geven (of zonder benzine valt) is te vergelijken.

wel , ik dacht alles eens openhalen en kijken wat er mis is
ik vreesde het ergste en dat zou zijn dat de vario-riem gesnapt zou zijn
dus tank eruit , kappen eraf ook de uitlaat er af maar toen ik de uitlaat er af haalde schrok i mij verrot..
allemaal grote stukken metaal vielen er uit mijn uitlaat...
WTF HELP?

EDIT: ik heb geen vastloper denk ik , want ik heb men bougie er af gehaald en ik zien mijn piston nog netjes op en neer gaan...

SetuP: MBK Booster Spirit 2004+
5ZR 50cc gietijzer (origineel denk ik)
TNT alu piston
hebo luchtkelk
origineel qua vario&koppeling
 
Advertisement - register to remove this

geen vastloper en er komt allemaal troep uit je uitlaat?
je zuiger is waarschijnlijk gewoon kapot gelopen.. de onderkant althans..
dat je zuiger nog fijn heen en weer gaat wil niets zeggen..

trek het geheel maar eens open..
100% zeker dat je zuiger dood is
 
dus eigenlijk zou mijn cylinder nog in orde kunnen zijn , maar moet ik gewoon ff de piston vervangen. maar dat kan geen kwaad dat ik een gietijzeren cilinder heb , en alu piston?
 
mrci

geen vastloper en er komt allemaal troep uit je uitlaat?
je zuiger is waarschijnlijk gewoon kapot gelopen.. de onderkant althans..
dat je zuiger nog fijn heen en weer gaat wil niets zeggen..

trek het geheel maar eens open..
100% zeker dat je zuiger dood is

ps danku voor het snelle antwoord
 
als er stukjes uit je uitlaat komen is de kans klein dat je cilinder ook nog goed is :)

daarnaast is het kopen van een nieuwe zuiger bijna even duur als een compleet nieuwe cilinderset..
 
rofl

als er stukjes uit je uitlaat komen is de kans klein dat je cilinder ook nog goed is :)

daarnaast is het kopen van een nieuwe zuiger bijna even duur als een compleet nieuwe cilinderset..

ik had men zuiger voor 20 euro gekocht van TNT
welke cylinder raad je me aan?
het is voor een MBK booster Spirit 2004+ AC 50cc (70 is ook goed^^)
 
Ik raad jou geen 70cc aan, omdat daar weer veel bij komt kijken,

Waarschijnlijk gaat je zuiger kapot zijn, en dus ook de cilinder.
Les die je hieruit geleerd hebt is, koop geen zuiger van TNT.

Koop gewoon een nieuwe cilindertje, van bijvoorbeeld DR, erg goede cilinders voor een leuke prijs. DR 50cc dus. ;)
 
kijk eerst maar eens wat er allemaal kapot is..

als je zuiger kapot is gegaan, in stukken is gebroken dan zal je ook je carter zuiver moeten spoelen oid.. en in het slechtste geval nieuwe lagers erin aangezien de troep ook daarin kan gaan zitten..
doe je dat niet heb je kans dat hij over een tijd weer vastloopt.. :) en dat wil je niet..

ga eerst maar eens alles uit elkaar halen en kijken wat de schade is
 
oeps

Ik raad jou geen 70cc aan, omdat daar weer veel bij komt kijken,

Waarschijnlijk gaat je zuiger kapot zijn, en dus ook de cilinder.
Les die je hieruit geleerd hebt is, koop geen zuiger van TNT.

Koop gewoon een nieuwe cilindertje, van bijvoorbeeld DR, erg goede cilinders voor een leuke prijs. DR 50cc dus. ;)

njh toen ik die kocht zat er een delta clutch van mhr in (70cc) en de uitlaat is ook voor 70cc... deze is van leovince , vind ik niet echt goed maar kom.. gaat er nog door.
en is DR snelle 50? ik ga voor trekkracht , niet voor topsnelheid omdat ik aan shows doe met stunten (daar ken ik wl wat van) maar niet van motorisch vlak
 
wat ik wel al gedaan heb...

kijk eerst maar eens wat er allemaal kapot is..

als je zuiger kapot is gegaan, in stukken is gebroken dan zal je ook je carter zuiver moeten spoelen oid.. en in het slechtste geval nieuwe lagers erin aangezien de troep ook daarin kan gaan zitten..
doe je dat niet heb je kans dat hij over een tijd weer vastloopt.. :) en dat wil je niet..

ga eerst maar eens alles uit elkaar halen en kijken wat de schade is

ik heb wel men uitlaat en bougie er af genomen en er mn vinger es in gestoken dus de schade zal wel meevallen denk ik omdat die nog mooi glad aanvoelt (geen roet of niks)
 
éen delta clutch 70cc? :+
dat is gewoon een koppeling die op elke scooter gaat..

DR is gewoon een leuke vervangingscilinder.. iets nettere afwerking dan andere imitatie cilinders en ook iets duurder..

trekkracht en topsnelheid gaat samen.. met het een komt het ander.. je kunt dat niet los zien :) maar van die DR 50 ga je echt geen 100+ rijden.. zelfs nog geen 90
 
ik heb wel men uitlaat en bougie er af genomen en er mn vinger es in gestoken dus de schade zal wel meevallen denk ik omdat die nog mooi glad aanvoelt (geen roet of niks)


dit is dus GEEN goede manier van controleren..

wie zegt dat er onder de zuiger niet gruwelijk krassen in de cilinder zitten?

en roet vind je niet in de cilinder, ben daar maar niet bang voor :)
 
éen delta clutch 70cc? :+
dat is gewoon een koppeling die op elke scooter gaat..

DR is gewoon een leuke vervangingscilinder.. iets nettere afwerking dan andere imitatie cilinders en ook iets duurder..

trekkracht en topsnelheid gaat samen.. met het een komt het ander.. je kunt dat niet los zien :) maar van die DR 50 ga je echt geen 100+ rijden.. zelfs nog geen 90

ik had gedacht aan malossi of polini maar die zijn peperduusr , wat raad jij me aan?
stage6 denk ik niet dat ze voor boosters hebben
 
je moet gewoon kijken bij Minarelli Verticale cilinders..

kies daar iets tussen DR of Stage6.. maar Stage6 heeft geen stndaard 50cc geloof ik :)
 
dit is dus GEEN goede manier van controleren..

wie zegt dat er onder de zuiger niet gruwelijk krassen in de cilinder zitten?

en roet vind je niet in de cilinder, ben daar maar niet bang voor :)

m'n oude piston was wel behoorlijk zwart , en ik kon die laag er zo af krabben maar ik zal die es open halen , en dan links van fotos ofzo door sturen.
kan het niet gewoon zijn dat m'n zuigveren gesprongen zijn? want ik heb ooit eens gehad dat die in m'n uitlaatpoort gegaan waren en piston was naar de haantjes ...
ik heb dan enkel de piston vervangen en niet de cilinder , kan het daardoor zijn dat ik nu pas die problemen krijg? want dat was 4-5 maanden geleden
 
gewoon cilinder eraf halen en kijken wat de schade is.
je kan dat zo niet weten totdat je hem erafhaalt.
post dan ff een foto van de cilinder, zuiger, en de troep die je in de uitlaat had gevonden.
ik denk dat een clipje los is geraakt ofzow...
weinig kans dat je cilinder dan nog heel is.
het kan overgens wel.... bij een vriend van mij waren ze door de spoelpoorten heen gegaan en hij hoefde dus alleen een nieuwe zuiger + kop.
 
pistons

hey ik heb een vraagje,
ik heb een booster mbk spirit en zou graag wat meer informatie weten over een race piston,

wat doet het ?
en hoeveel kost het met de werkuren erbij?
 
Dat bestaat niet, je piston zit in je cilinder.
Wil je sneller gaan dan moet je een racecilinder kopen met bijhorende piston.

Een piston heeft geen invloed op je snelheid je cilinderinhoud wel.
Een 70cc is groter en heeft meer poorten.

Als je dit laat doen ben je zo een 300 euro kwijt.
 
Back
Top