Malossi delta clutch

Mbb61

Member
ik heb zojuist een malossi delta clutch en malossi koppelinghuis gekocht voor mijn zip 80cc 4t 2v gaat dit mijnnscooter sneller maken en wat bijv optrek of top en hoeveel ongeveer ?
 
Advertisement - register to remove this

Helaas pindakaas
Maar heb nu dat mij scooter heel laat aangrijpt na het monteren van malossi primaire en secundaire vertanding en heb gehoord miss zijn mijn trekveren te strak heb nu rode dus wil die delta clutch want die komen met witte trekveren dus heb gehoord dat die sowieso al optrek beter gaat worden
 
De Delta clutch is er wel 1 met een gebruiksaanwijzing , zo kan je het op 3 manier af stellen.
1- trekveertjes
2- 3 standen voor de sterkte van de veertjes
3- de gewichten onder de koppelingschoenen ook in 3 standen van binnen ( laagtoerig ) naar buiten ( hoger toerige setups ) ,
hoe meer die gewichten naar buiten staan hoe meer toeren er nodig zijn om de koppelingschoentjes aan te grijpen.

Rode trekveren zijn al 2 sterktes te veel , je moet de witte gebruiken op de laagste stand en de gewichten laten zitten hoe ze zaten.

De Delta clutch is eigenlijk een allround koppeling die van laagtoerig tot hoogtoerig afgesteld kan worden,
ik rij er zelf al jaren mee met een goed gevoel.
Post automatically merged:

Gewoon een standaard achtige koppeling met strakkere trekveren is voldoende..

4takt draait toch geen 12000 RPM of wel? (lijkt me ook niet gezond voor je motor en je brandstof verbruik)

Delta clutch is ook voor 2takt motoren ontworpen en niet voor 4takt.

Als je dat op een 4takt zet, wat overigens wel gewoon past..
Zal de koppeling heel moeilijk willen aangrijpen wegens te weinig massa. (dat heb je ook veel slip wat overigens ook niet goed is voor de duur van de koppeling)
Race koppelingen voor 2takt zijn om die redenen lichter gemaakt dan een standaard koppeling.
Overigens werkt dit juist averechts op een 4takt.
Er is ook een Delta clutch die op GY6 past dus dat werkt gewoon.
Maar inderdaad een standaard koppeling voor die setup zou al voldoende zijn.
 
Last edited:
Een originele koppeling heeft idd geen gebruiksaanwijzing nodig,
maar ik weet bijna zeker dat de helft van de mensen die een delta clutch hebben geen totaal idee heeft hoe de delta clutch werkt.
Vooral hoe de werking van de gewichten is .
 
Een originele koppeling heeft idd geen gebruiksaanwijzing nodig,
maar ik weet bijna zeker dat de helft van de mensen die een delta clutch hebben geen totaal idee heeft hoe de delta clutch werkt.
Vooral hoe de werking van de gewichten is .
Ja ik heb hem al besteld en mijn rode trekveren zijn te strak voor mijn setup want hij reageert echt laat (dus grijpt laat aan) dus die witte in de delta clutch gaan sowieso al voor verbetering zorgen
Post automatically merged:

Een originele koppeling heeft idd geen gebruiksaanwijzing nodig,
maar ik weet bijna zeker dat de helft van de mensen die een delta clutch hebben geen totaal idee heeft hoe de delta clutch werkt.
Vooral hoe de werking van de gewichten is .
En hoe kan ik mijn zip 80cc nog sneller maken dan
 
Last edited:
Ja ik heb hem al besteld en mijn rode trekveren zijn te strak voor mijn setup want hij reageert echt laat (dus grijpt laat aan) dus die witte in de delta clutch gaan sowieso al voor verbetering zorgen
Post automatically merged:


En hoe kan ik mijn zip 80cc nog sneller maken dan
De koppeling maakt hem niet sneller zoals je al wist ,
ik heb geen verstand van 4takt enkel 2takt maar misschien een goede snelle vario wat een betere optrek geeft en soms 10 km sneller.
Echter kan ik je geen advies geven welke vario maar iemand anders die meer met 4takt doet zal daar wel een beter antwoord op hebben.
Maar het mooiste zou zijn een variateur van Malossi om bij het merk te blijven wat je al hebt aan de Deltaclutch en het Malossi koppelingshuis.
 
De koppeling maakt hem niet sneller zoals je al wist ,
ik heb geen verstand van 4takt enkel 2takt maar misschien een goede snelle vario wat een betere optrek geeft en soms 10 km sneller.
Echter kan ik je geen advies geven welke vario maar iemand anders die meer met 4takt doet zal daar wel een beter antwoord op hebben.
Maar het mooiste zou zijn een variateur van Malossi om bij het merk te blijven wat je al hebt aan de Deltaclutch en het Malossi koppelingshuis.
Heb al bijna alles malossi vertanding v snaar vario rollen drukveer alles gwn
 
Geld weggegooid een delta clutch heeft pas zin bij zwaardere setups voor sprinters met meer dan 20pk
Jammer dan. Ik heb geen testbank zelf dus ik mag mijn delta clutch dan niet gebruiken omdat ik niet weet of die 20 pk heb. Dit is wel een beetje onzin wanf een 4takt je hebt het zomaar geen zin. Alleen vanaf een bepaald aantal pk iets monteren is ook niet waar.
 
Maar het is wel gewoon feit dat een lichtere koppeling, of veel zwaardere drukveren pas zin hebben als je wat meer vermogen hebt. Of eigenlijk, als het vermogen in een ander toerengebied zit.
Als je een lichte koppeling hebt, kan het goed zijn dat je het op een 4 takt helemaal niet lekker werkend krijgt. De veertjes zijn dan gewoon altijd te strak.
Met een onbegrensde 2 takt oid, ga je al veel meer toeren maken, en lukt het waarschijnlijk nog wel om een goede afstelling te vinden.

Een koppeling maakt een goed afgestelde scooter eigenlijk nooit (merkbaar) sneller. Maar het word wel veel makkelijker om hem echt perfect af te stellen.
 
Maar het is wel gewoon feit dat een lichtere koppeling, of veel zwaardere drukveren pas zin hebben als je wat meer vermogen hebt. Of eigenlijk, als het vermogen in een ander toerengebied zit.
Als je een lichte koppeling hebt, kan het goed zijn dat je het op een 4 takt helemaal niet lekker werkend krijgt. De veertjes zijn dan gewoon altijd te strak.
Met een onbegrensde 2 takt oid, ga je al veel meer toeren maken, en lukt het waarschijnlijk nog wel om een goede afstelling te vinden.

Een koppeling maakt een goed afgestelde scooter eigenlijk nooit (merkbaar) sneller. Maar het word wel veel makkelijker om hem echt perfect af te stellen.
Wat kan ik dan halen dat me scooter sneller loopt
 
Jammer dan. Ik heb geen testbank zelf dus ik mag mijn delta clutch dan niet gebruiken omdat ik niet weet of die 20 pk heb. Dit is wel een beetje onzin wanf een 4takt je hebt het zomaar geen zin. Alleen vanaf een bepaald aantal pk iets monteren is ook niet waar.
Wat ik wil zeggen is dat een delta clutch pas echt zin heeft vanaf een hoogtoerige 2takt setup
 
Malossi Multivar.

En alles netjes afstellen, je kan dan wel alles van malossi hebben maar als het niet goed afgesteld is heeft het alsnog geen zin.

Als je dan nog sneller wilt... 2 takt kopen.
Heb nu rode trekveren malossi vsnaar malossi vario 7,5 gram rollen gele ducati malossi primaire en secundaire vertanding witte malossi drukveer hij reageert fucking laat alleen top is wel snel is 79kmph
 
Heb nu rode trekveren malossi vsnaar malossi vario 7,5 gram rollen gele ducati malossi primaire en secundaire vertanding witte malossi drukveer hij reageert fucking laat alleen top is wel snel is 79kmph
80 is wel ok, trekveren vervangen iniedergeval.

En rolletjes mogen misschien wat lichter, probeer 7,2. Maar dat moet je maar zien, kwestie van proberen en testen.

Ga je trouwens geen hogere top van krijgen, maar moet je ook niet willen. Alleen beter optrekken.
 
Nee, het probleem is dat ze stoer willen doen, omdat iemand anders de Delta clutch ook gebruiken, maar totaal geen besef hebben dat ze geld in het water aan het gooien zijn en op 4takt totaal weinig meer waarde bied.
Post automatically merged:


Cool man alles Malossi, maar nog geen 3 PK aan de grond.. ;)
Post automatically merged:



Hij gaat super sneller omdat er malossi op staat. Digitaal tuning.

Welke malossi koppelings huis heb je dan? Met die koel ribben.. ;) heel erg efficient voor maar 9000RPM ;)

Vind dit topic eerder grappig dan serieus.
https://joeyschaar.nl/product/malossi-koppelingset-delta-system-piaggio-vespa-50cc-5219120/ Heb deze gehaald man
 
Back
Top