Minarelli cilinder op peugeot

Ivarrr

Member
Past een minarelli cilinder op een carter van een vivacity? Want ga een viva ombouwen naar lc maar nou is de enige 70cc polini voor peugot 450 euro ofzo en dat word mij te veel, nou zag ik dat cilinders voor minarelli horizontaal veel goedkoper zijn. Zou dat passen kwa spoelpoorten enzo? Of zou het beter zijn om een minarelli horizontal blok te kopen en die eronder te zetten
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je kan kijken of er een easyboost subframe te vinden is voor jouw scooter.

Ik weet toevallig dat bij de Ludix (Peugeot horizontaal) Easyboost een subframe heeft uitgebracht die passend is voor Minarelli blokken. Lijkt me zelf ook leuk om een keer te doen.
 
Als het gewoon normaal te krijgen is ofzo, tja. Je Onderdelen van andere merken zijn misschien wel beter, of goedkoper. Of beide.

Maar als je blokken moet gaan aanpassen etc omdat het per se polini moet zijn? Nee dat vind ik echt de grootste onzin.
 
Als het gewoon normaal te krijgen is ofzo, tja. Je Onderdelen van andere merken zijn misschien wel beter, of goedkoper. Of beide.

Maar als je blokken moet gaan aanpassen etc omdat het per se polini moet zijn? Nee dat vind ik echt de grootste onzin.
Ik koop denk ik een minarelli horizontal blok voor 5 tientjes en dan een cilinder ervoor
 
Ik koop denk ik een minarelli horizontal blok voor 5 tientjes en dan een cilinder ervoor
een basis carter misschien waar je nog nieuwe krukaslagers en krukas en andere dingen moet vervangen,
met 5 tientjes ben je niet klaar voor een Minarelli blok in goede staat.
Of je moet echt geluk hebben.

Wat Bruteforce al zei, een project topic zou mooi zijn want zon project is wel exclusief als het zou lukken.
 
een basis carter misschien waar je nog nieuwe krukaslagers en krukas en andere dingen moet vervangen,
met 5 tientjes ben je niet klaar voor een Minarelli blok in goede staat.
Of je moet echt geluk hebben.

Wat Bruteforce al zei, een project topic zou mooi zijn want zon project is wel exclusief als het zou lukken.
Iemand in mijn dorp had ookeen gemaakt
 
Iemand in mijn dorp had ookeen gemaakt
Het zou wel een mooi project zijn, normaal doen ze dat met Piaggio blokken wat passend te krijgen is.
Van Minarelli op een peugeot vert heb ik nog nergens gezien maar wellicht is het wel te doen met wat creativiteit.
Succes met het project als je dat gaat doen, en als je dat zou willen delen denk ik dat dat wel gewaardeerd word op dit forum.
 
Iemand in mijn dorp had ookeen gemaakt
Leuk plan,
Ja ben vergeten te zeggen dat het een full polini moet worden
K zou gewoon aerox framepje halen en gaan bouwen. Want mij lijkt de reden van een Vivacity omdat een Aerox te duur is. Dus ik gooi er een ander blok onder. Maar dat word juist ene duur grapje. Maar als jij geld zat heb en t nie uit maakt maar heel graag een snel blok onder een Vivacity wil. Dan moet je vooral je gang gaan succes kerel
 
een basis carter misschien waar je nog nieuwe krukaslagers en krukas en andere dingen moet vervangen,
met 5 tientjes ben je niet klaar voor een Minarelli blok in goede staat.
Of je moet echt geluk hebben.

Wat Bruteforce al zei, een project topic zou mooi zijn want zon project is wel exclusief als het zou lukken.
Iemand in mijn dorp had ookeen gemask
Leuk plan,

K zou gewoon aerox framepje halen en gaan bouwen. Want mij lijkt de reden van een Vivacity omdat een Aerox te duur is. Dus ik gooi er een ander blok onder. Maar dat word juist ene duur grapje. Maar als jij geld zat heb en t nie uit maakt maar heel graag een snel blok onder een Vivacity wil. Dan moet je vooral je gang gaan succes kerel
Nee daar ging het niet om, bijna iedereen in mijn omgeving heeft een aerox en wou een beetje uniek zijn. En het ging erom in de basis dat er een luchtgekoelde scooter word omgebouwd naar watergekoeld. Nou word het geen full polini maar alleen geen uitlaat van polini want die kosten me echt te veel dus zat te denken aan leovince ofzo maar absoluut geen yasuni of techigas. Me pa vertelde dat er vroeger een Nederlands bedrijf was met expansie uitlaten die toen ook in de motogp 500 2 takt werden gebruikt, maar die man is er helaas niet meer. Ik ga nu eerst geld verdienen met een citta die ik heb gekregen die nog ergens in de weg stond op te knappen, helemaal origineel te maken want hey boodschappenlijstje voor de viva is bij elkaar ongeveer 900 euro. Als ik het geld voor elkaar heb dan maak ik een projectforum aan. Ik weet niet hoelang dit gaat duren want me pa wil met alles helpen behalve geld, ik ben altijd gezegd :werken voor je geld, en daar ben ik nu ook hard mee bezig dus denk hopelijk voor de zomer genoeg geld te hebben.
 
Als je toch al 900 euro gaat uittrekken, kijk dan of er geen andere onderdelen zijn die meer performance kunnen geven dan Polini. Voor dat geld mag je wel de meest krachtige setup maken wat mogelijk is. Ik weet toevallig dat Polini een uitlaat heeft voor de Peugeot Horizontaal blokken, maar de Yasuni R of de Yasuni Carrera C10 zijn een stuk krachtiger en de prijzen zijn bijna hetzelfde.

Zeggen dat je full polini hebt is leuk, maar dat is het ook wel. Ik hekel dan ook de mensen die pronken dat hun Vespa of Zip 'full malossi' en in minder voorkomende mate 'full polini' is. Dingen zijn niet zo ontzettend snel. Los van het feit dat je al geen full polini setup hebt door de uitlaat.
 
Last edited:
Als je toch al 900 euro gaat uittrekken, kijk dan of er geen andere onderdelen zijn die meer performance kunnen geven dan Polini. Voor dat geldt mag je wel de meest krachtige setup maken wat mogelijk is. Ik weet toevallig dat Polini een uitlaat heeft voor de Peugeot Horizontaal blokken, maar de Yasuni R of de Yasuni Carrera C10 zijn een stuk krachtiger en de prijzen zijn bijna hetzelfde.

Zeggen dat je full polini hebt is leuk, maar dat is het ook wel. Ik hekel dan ook de mensen die pronken dat hun Vespa of Zip 'full malossi' en in minder voorkomende mate 'full polini' is. Dingen zijn niet zo ontzettend snel. Los van het feit dat je al geen full polini setup hebt door de uitlaat.
Ik wil heel graag wel die uitlaat, maar dat is 450 euro extra, en als het niet snel genoeg is vraag ik me pa of hij me cilinder kan uitvielen hij vertelde laatst dat hij 70cctjes vroeger over de 130 kreeg met 15000 toeren dus dat moet wel goedkomen denk ik
Post automatically merged:

Als je toch al 900 euro gaat uittrekken, kijk dan of er geen andere onderdelen zijn die meer performance kunnen geven dan Polini. Voor dat geldt mag je wel de meest krachtige setup maken wat mogelijk is. Ik weet toevallig dat Polini een uitlaat heeft voor de Peugeot Horizontaal blokken, maar de Yasuni R of de Yasuni Carrera C10 zijn een stuk krachtiger en de prijzen zijn bijna hetzelfde.

Zeggen dat je full polini hebt is leuk, maar dat is het ook wel. Ik hekel dan ook de mensen die pronken dat hun Vespa of Zip 'full malossi' en in minder voorkomende mate 'full polini' is. Dingen zijn niet zo ontzettend snel. Los van het feit dat je al geen full polini setup hebt door de uitlaat.
En een watergekoelde viva die ook nog een beetje snel gaat is wel iets unieker dan een vespa of een zipje
 
Ik wil heel graag wel die uitlaat, maar dat is 450 euro extra, en als het niet snel genoeg is vraag ik me pa of hij me cilinder kan uitvielen hij vertelde laatst dat hij 70cctjes vroeger over de 130 kreeg met 15000 toeren dus dat moet wel goedkomen denk ik
Post automatically merged:


En een watergekoelde viva die ook nog een beetje snel gaat is wel iets unieker dan een vespa of een zipje
Mijn hele punt is dus dat er misschien onderdelen van andere merken zijn die in dezelfde prijscategorie zitten of goedkoper zijn, maar meer performance geven. Staar je dus niet blind op Polini.

Een Polini cilinder is leuk, maar als de Malossi of Top Performance variant goedkoper is of even duur, maar meer snelheid geeft, dan snap ik niet zo goed waarom je voor de Polini zou gaan. Idem voor bijvoorbeeld de uitlaat, rolletjes etc. Volgens mij gaat het je meer om de snelheid en niet zo zeer om het merk van het onderdeel.

Het blok dat ik wil bouwen heeft bijvoorbeeld een Polini krukas en vertanding, maar krijgt een Malossi cilinder, Yasuni uitlaat en waarschijnlijk een Stage 6 vario. Waarom? Omdat dat simpelweg de onderdelen zijn die mij waarschijnlijk de beste prestaties zullen geven.
 
Mijn hele punt is dus dat er misschien onderdelen van andere merken zijn die in dezelfde prijscategorie zitten of goedkoper zijn, maar meer performance geven. Staar je dus niet blind op Polini.

Een Polini cilinder is leuk, maar als de Malossi of Top Performance variant goedkoper is of even duur, maar meer snelheid geeft, dan snap ik niet zo goed waarom je voor de Polini zou gaan. Idem voor bijvoorbeeld de uitlaat, rolletjes etc. Volgens mij gaat het je meer om de snelheid en niet zo zeer om het merk van het onderdeel.

Het blok dat ik wil bouwen heeft bijvoorbeeld een Polini krukas en vertanding, maar krijgt een Malossi cilinder, Yasuni uitlaat en waarschijnlijk een Stage 6 vario. Waarom? Omdat dat simpelweg de onderdelen zijn die mij waarschijnlijk de beste prestaties zullen geven.
Ja dat klopt wel, maarja we gaan het vanzelf zien en als het niet lukt met polini kijk ik naar andere merken ik ga eerst geld verdienen en dan zien we het wel
 
Ik wil heel graag wel die uitlaat, maar dat is 450 euro extra, en als het niet snel genoeg is vraag ik me pa of hij me cilinder kan uitvielen hij vertelde laatst dat hij 70cctjes vroeger over de 130 kreeg met 15000 toeren dus dat moet wel goedkomen denk ik
Post automatically merged:


En een watergekoelde viva die ook nog een beetje snel gaat is wel iets unieker dan een vespa of een zipje
Dat kan ook wel maar dat zijn 70 cd’tjes waar fiks vermogen inzit en Dat gaat niet lukken mer jouw budget en een leovince uitlaat. Zijn kut pijpen letterlijk
 
Back
Top