Onderuit gegaan, op gemeente verhalen?

StuntSnuiver

Slider Invasie!
Ey

Ik was dus onderuit gegaan vorige week vrijdag. Uit reactie zo snel mogelijk op staan en weer verder rijden. Maar valt dit te verwijten aan de gemeente? Dit was de situatie:

Ik ga van de weg naar het fietspad. Ik rem hierbij af en rij dus niet als een gek het fietspad op maar gewoon netjes. Rij ook net door de berm. Donkere tegels, was in de avond en slecht verlicht. Ik gleed dus onderuit omdat er autos door het gras waren gereden en dus allemaal modder op het pad lag wat ik nooit had zien liggen doordat het donker was.

Nu zeggen ze van dat ik dat moet verwijten aan de gemeente dit en dat maar vraag mij dus af of dit ook echt kan....

Moet in ieder geval nog uitzoeken of ik daar nou wel mocht rijden. Dat zal ik eerst nog doen, maar als dat mag valt het dan te verwijten aan de gemeente omdat de paden niet schoon zijn?
 
Advertisement - register to remove this

In Belgie is het zo dat de persoon die voor de modder op het pad aansprakelijk is. Als je bvb met een trekker van de akker naar je woonplaats rijdt en er blijft modder op de weg liggen, ben je verplicht dit op te kuisen. Zoniet en er valt iemand over kan die persoon klacht indienen tegen je. Alleen kan je in dit geval natuurlijk niemand meteen aanwijzen als dader.
 
Ik denk niet dat je iets kan maken..mensen horen de troep op te ruimen.
Ik denk dus niet dat de gemeente zich hiervoor aansprakelijk voelt omdat het er normaal altijd strak bij zou liggen. Kijk als het er al jaren is kan er misschien wat geregeld worden maar als het er net een uur ligt kan je ze dnek ik niks maken. Hetzelfde als RWS doet als er olie op de snelweg ligt.
 
Je kan de gemeente er aanprakelijk voor stellen, of iig het proberen..

voorbeeld: een vriend van mij daar het zusje van, is van haar fiets gevallen door een loszittende stoeptegel. Fiets total los, paar tanden eruit en flinke hersenschudding. Op gemeente verhaald, tandarts kosten werden vergoed, nieuwe fiets kreeg ze en heeft er zelf ook nog iets leuks aan over gehouden.

altijd het proberen waard natuurlijk.
 
Wat je moet is dat je de Beheerder van de weg dagvaart en de diegene die verantwoordelijk is voor de modder op het padje.

En je moet bewijzen dat je door hun schuld bent gevallen.
 
Mmm zal morgen even kijken of modder er nog ligt en of ik daar wel mocht rijden. Zal eens zien of ik nog wat restanten kan vinden van mijn glijder.... Had gelijk moeten bellen eigenlijks maar daar denk je dan niet aan op dat moment.

In ieder geval bedankt voor de info :)
 
Foto´s maken van de plek waar je gevallen bent en dan opbellen dat je door slecht onderhoud van het wegdek en berm onder uit gegaan bent...Je kan kans maken dat ze je geld geven voor de schade.Vriend van me had die onlangs ook ..We reden op een boeren land weggetje en wouden een langzaam autotje inhalen maar toen we net aan het inhalen waren stak er een put uit de grond en kregen klapband en dikke schade aan de velg..hij gebeld naar de gemeente foto´s laten zien en uiteindelijk nieuwe band en velg gekregen ...
 
In dit geval lijkt het me gewoon een kwestie van pech :)

Opzich zijn er natuurlijk wel regels voor dit soort zaken, maar dit is nou niet echt hun schuld. Als er nou gewoon super veel bende overal was had je misschien nog wel kans, maar zoals ik het vanaf hier zie is het zoals veel andere paadjes.
 
Buurjongen van me heeft dit ook gehad, echt precies hetzelfde als jij.

Hij heeft uiteindelijk niks terug gekregen.
Degene die modder achterlaat kan een boete krijgen voor het veroorzaken van een onveilig situatie, maar niemand kan jou wat vergoeden, omdat ze niet weten wie het heeft veroorzaakt. (Ten minste, daar ga ik van uit).
En over de verlichting, Gemeente's zullen nooit toegeven dat er te weinig verlichting aanwezig was. (uit mijn ervaring).

Wel lullig voor je. :rolleyes:
 
Blijft ook een feit dat jijzelf zo moet rijden dat je ten alle tijden veilig bent. Je kon die modder dan misschien niet hebben zien liggen, maar dan had je dus nog zachter moeten rijden... Beetje moraalridderig misschien, maar het is nou eenmaal zo...

Ik zou in iedergeval eerder mezelf de schuld geven als ik onderuit ging :)
 
Ik rij inmiddels bijna 2 jaar elke dag 40 km op zen minst en merk nu vrij snel wat ik wel en niet kan. Ik dit ging echt niet raar. Ik reed niet eens hard of zo maar men voorkant schoof zo danig weg dat ik hem niet meer kon houden. Maar ja foutjes worden eenmaal gemaakt, maar dit lag niet aan roekeloos rij gedrag, omdat ik mijn rijstijl wel aanpas in deze tijden. Maar ja het gaat een keer fout.

Laat het er maar bij, want maak denk ik nu al geen kans meer. Dus neem het maar voor. Gewoon pech :p.

In ieder geval bedankt mensen voor de info. Zal de volgende keer gelijk even foto's maken etc :)
 
IMO is het je eigen schuld dat je op je bek gaat. :rolleyes:
Dat er modder / blad / grint oid kan liggen moet je als bromfiets bestuurder gewoon rekening mee houden. Vooral met dit weer weet je gewoon dat het glad kan zijn. Of dit nou door modder of bladeren komt, je wéét dat het glad kan zijn.

Als gemeenteraadslid zou ik je uitlachen denk ik... :p
 
Maar op die plek was het gewoon niet logische dat er zo'n berg modder lag. Ik houd er rekening mee, dat zeker, maar dit had ik gewoon niet verwacht. Er lag dus niet een beetje maar echt een hoop!
 
Ik ben een keer onderuit gegaan door een veel te laag liggende put. Diezelfde dag foto's gemaakt van de put, brommer naar de lokale dealer gebracht om de schade te laten taxeren. En heb na 7 maanden ong zo'n beetje alles vergoed gehad.

In jouw geval is het denk ik pure pech. Er ligt wel vaker modder op de weg, veel/weinig wie vindt wat? Als je gelijk foto's had en het zag ernaar uit dat je het echt niet kon ontwijken zou je een kans maken, maar nu heb ik zo m'n twijfels.

Heb je trouwens nog foto's gemaakt ?
 
Nee, wou heen maar de sleutel van mijn scooter was afgebroken dus was met de auto gebracht.

Heb er niet weer gekeken. En op dat moment had ik idd gelijk fotos moeten maken wou ik het verhalen op de gemeente. Heeft nu vrij weinig zin en laat het er ook maar bij. Gewoon pech...
 
Back
Top