Peugeot Tweet haalt zijn snelheid niet door losse starterkrans?

Benny1976

New Member
Beste, ik heb een scooter gekregen (gratis). Nu startte hij niet meer, dat is verholpen maar vanaf 20 km/uur zakt het vermogen en de snelheid.
Nu heb ik de carter eraf gehaald (rammelde wat) en blijkt de moer op de starterkrans niet vast te zitten (zie attachment). Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het vermogenverlies?
Hoe krijg ik in godsnaam die moer los, alles draait mee en als ik die krans en vario blokkeer dan nog draait alles mee.
 

Attachments

  • 03095D0D-4CDB-4A41-BA05-C830D1664662.jpeg
    03095D0D-4CDB-4A41-BA05-C830D1664662.jpeg
    135.7 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk is dan de vertanding van de halfpoelie en/of krukas ook beschadigd . Je zou het met een slagmoersleutel kunnen proberen , en dan het vliegwiel blokkeren . Dit kun je het beste doen met de methode die @Brute-Force laatst aangaf , met een spanband , of oliefilter sleutel .
probeer niet iets in de openingen van het vliegwiel te steken om hem daarmee te blokkeren , daarmee vermol je de stator .
is hij los kun je de vertanding van de krukas bekijken , hopelijk is deze nog goed .
Post automatically merged:

Dat hij de snelheid niet haalt , komt waarschijnlijk omdat de vario niet goed werkt zo , sowieso slipt de snaar .
 
Back
Top