Semhjj
New Member
Deze vivacity uit 2005 brom uitvoering heb ik laatst gekocht. Erg nette scooter, mr nog met een standaard uitlaat die lek is. Nieuwe uitlaat besteld accu etc. Bij het monteren van de nieuwe uitlaat merkte ik dat de tappunten van de cilinder niet klopte met de uitlaat die ik gehaald heb (technigas silent pro) deze is universeel voor de verticale peugeot blokken.
Het tapeinde zat links ipv rechts onder. Hierdoor kon ik dus nooit mijn eige uitlaat ophangen en hing die andere wel (hoe geen idee).
In ieder geval, ik had nog een 50cc airsol cilinder liggen, ik heb de zuiger laten zitten omdat die er nog goed uit zag, was 0.03 verschil ongeveer. Na alles terug te monteren met die airsol cilinder enzovoort. Sloot de uitlaat perfect erop aan. Na kicken en etc starte hij en liep die mooi stationair, ook gas reageerde die goed op en viel niet weg. Alleen ging die niet harder dan 20 vanwege de niet aangepaste overbrenging.
Dagje later sproeier 60 erin gedaan en nu wil die niet meer starten. Veel geprobeerd waaronder deo spuiten bij carb of in cilinder, maar hij wilt niet aan gaan.
Heeft iemand een idee? het kan niet iets groots zijn, ik heb benzine compressie en vonk. Ook als ik mn carb weer openmaak zit er benzine in. overigens ook nieuwe bougie erin
Je ziet in de foto van de cilinder dat het tappunt onder links zit ipv rechts
Het tapeinde zat links ipv rechts onder. Hierdoor kon ik dus nooit mijn eige uitlaat ophangen en hing die andere wel (hoe geen idee).
In ieder geval, ik had nog een 50cc airsol cilinder liggen, ik heb de zuiger laten zitten omdat die er nog goed uit zag, was 0.03 verschil ongeveer. Na alles terug te monteren met die airsol cilinder enzovoort. Sloot de uitlaat perfect erop aan. Na kicken en etc starte hij en liep die mooi stationair, ook gas reageerde die goed op en viel niet weg. Alleen ging die niet harder dan 20 vanwege de niet aangepaste overbrenging.
Dagje later sproeier 60 erin gedaan en nu wil die niet meer starten. Veel geprobeerd waaronder deo spuiten bij carb of in cilinder, maar hij wilt niet aan gaan.
Heeft iemand een idee? het kan niet iets groots zijn, ik heb benzine compressie en vonk. Ook als ik mn carb weer openmaak zit er benzine in. overigens ook nieuwe bougie erin
Je ziet in de foto van de cilinder dat het tappunt onder links zit ipv rechts