Ik heb Piaggio Zip 2T uit 2009 volledig standaard. (standaard 17,5 carbu met spr. 53/polini original uitlaat/50cc standaard)
Afgelopen weken heeft de scooter een flinke onderhoudsbeurt gehad:
- nieuwe krukas + lagers
- nieuwe pakkingen
- nieuwe zuiger
- nieuwe olie snaar
Nu zit ik met het volgende problemen:
- Scooter trilt veel erger als eerst. (heb gelezen dat de krukas eerst moet inrijden, klopt dit?)
- veel meer toeren als eerst bij gas geven en minder trekkracht.
Stationair is er niks aan de hand. Loopt perfect stationair, ook stationair gas geven lijkt hetzelfde te zijn (misschien iets meer geluid). Stap ik vervolgens op de scooter en wil wegrijden, is er veel meer geluid en toeren (en trillen) als normaal. Ook de performance en trekkracht is omlaag gegaan.
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken? Ik heb niks veranderd behalve bovenstaande punten. Ook heb ik alles goed schoongemaakt met brake cleaner en WD 40. (koppeling, carter etc.) Zuiger is bij de scooterzaak uitgezocht na het opmeten van de cilinder.
Er zit geen koppakking op de cilinder overigens. Deze zat er ook niet op. Carburateur heb ik ook goed afgesteld naar mijn idee. Ik had eerst een sproeier 56 erin gezet, de 53 gaf al betere prestaties.
Moet er nog iets aan de (standaard) afstelling aangepast worden na vervangen zuiger en krukas? Of is het toch valse lucht/compressieverlies?
(ik heb vooral bij wegrijden heeeeel veel toeren en geluid en kom amper vooruit, ook duurt het veel langer voordat ik van mn plek kom)
Afgelopen weken heeft de scooter een flinke onderhoudsbeurt gehad:
- nieuwe krukas + lagers
- nieuwe pakkingen
- nieuwe zuiger
- nieuwe olie snaar
Nu zit ik met het volgende problemen:
- Scooter trilt veel erger als eerst. (heb gelezen dat de krukas eerst moet inrijden, klopt dit?)
- veel meer toeren als eerst bij gas geven en minder trekkracht.
Stationair is er niks aan de hand. Loopt perfect stationair, ook stationair gas geven lijkt hetzelfde te zijn (misschien iets meer geluid). Stap ik vervolgens op de scooter en wil wegrijden, is er veel meer geluid en toeren (en trillen) als normaal. Ook de performance en trekkracht is omlaag gegaan.
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken? Ik heb niks veranderd behalve bovenstaande punten. Ook heb ik alles goed schoongemaakt met brake cleaner en WD 40. (koppeling, carter etc.) Zuiger is bij de scooterzaak uitgezocht na het opmeten van de cilinder.
Er zit geen koppakking op de cilinder overigens. Deze zat er ook niet op. Carburateur heb ik ook goed afgesteld naar mijn idee. Ik had eerst een sproeier 56 erin gezet, de 53 gaf al betere prestaties.
Moet er nog iets aan de (standaard) afstelling aangepast worden na vervangen zuiger en krukas? Of is het toch valse lucht/compressieverlies?
(ik heb vooral bij wegrijden heeeeel veel toeren en geluid en kom amper vooruit, ook duurt het veel langer voordat ik van mn plek kom)