Piaggio Zip 4t E5 Alarm/GPS

Extreming

New Member
Goedenacht,

Ik heb vorige week een nieuwe brom Piaggio Zip 4T E5 gekocht. Ik ben van plan om er alarm op te zetten maar lees veel dat dit voor problemen zorgt met de brom. Online zie ik ook veel GPS voorbij komen als oplossing. Is er iemand die toevallig GPS gebruikt voor veiligheid? Is dit aan te raden en zo ja van welk merk?

Mochten jullie iets anders aanraden ben ik ook benieuwd. Heb armslot, art slot en schijfslot voor voorwiel. Mijn brom staat vaak op een ‘beveiligde’ parkeergarage voor een paar dagen i.v.m. werk die naar ervaring niet goed in de gaten wordt gehouden vandaar mijn vraag. Het is in de garage niet mogelijk om ergens aan vast te maken, de scooter plekken staan centraal. Daarom dat alleen armslot en art slot naar mijn mening niet voldoende is.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

E-lux 2 alarm heeft mij altijd zoveel veiligheid geboden. Ook kun je hem dan veel makkelijker even bij de supermarkt alleen op stuurslot en alarm zetten.

Als ze een scooter pakken willen ze dit binnen 2 minuten klaren, en een alarm met Elux 2 (ingebouwde batterij) maakt dat veel lastiger.
 
Heb jij ooit met dit alarm problemen gehad? Ik lees van een paar mensen dat ze het volgende zeggen:
- Accu snel leeg
- Alarm gaat soms zomaar af
- Scooter start slechter daardoor
 
Nee zijn zeer degelijk, nooit accu problemen of slechter starten.

Je kunt hem wat minder strak afstellen waardoor die niet constant af gaat.

Heb wel het gevoel hij heel af en toe uit zichzelf aan ging, want dan gaf de scooter een signaal dat het alarm is gegaan wanneer ik het niet kon plaatsen.
Dit was echter zeer sporadisch.
 
Back
Top