scooter reageert laat op gas

janpielenman

Well-Known Member
als ik gas geef met mijn scooter (aerox) dan kan ik als half gas geven maar hij trekt dan nog niet weg. hij maak wel toeren.
nu weet ik niet of dit normaal is of dat dit verholpen kan worden?
 
Advertisement - register to remove this

Ervanuitgaande dat de carburateur wel goed afgesteld is. Mijn post was een beetje bedoeld van "geef eens wat meer info"

hhm meer info oke tja ik weet niet wat jij precies wilt weten.
70 cc.
naja de afstelling kan nu beter want had eerst start probleem. maar van tevoren had hij ook al dat ie op half gas niet trok.
 
eej ik heb precies hetzelfde met mijn runner, pas bij half gas rijd hij weg,dat geeft best veel toeren,en vind ik erg vervelend,ik heb het liefste dat hij direct reageerd als ik gas geef. waarschijnlijk te strakke trekveren?
 
eej ik heb precies hetzelfde met mijn runner, pas bij half gas rijd hij weg,dat geeft best veel toeren,en vind ik erg vervelend,ik heb het liefste dat hij direct reageerd als ik gas geef. waarschijnlijk te strakke trekveren?

Vario matic is de bedoeling dat je vol gas geeft en hem daarop afsteld.

Als hij dan half gas niet aangrijpt maakt je scooter dus te weinig toeren om je koppeling grip te geven en dus je wiel in beweging te brengen.
Dit kan komen door een te strakke trekveertjes.

Maar dan moet de rest wel goed afgesteld zijn dus..
 
nou ja als eerst hij gebruik iets meer olie want de vorige eigenaar had een vastloper gekregen en toen is dus ook diee 70 cc er onder gekomen. de carburateur kan opzich niks mis mee zijn. aleen dat ie meer olie verbruikt
 
nee niet uitrekken want dat gaat niet of nauwelijk en het heeft geen zin...

Gewoon slappere kopen..
Kijk als je nu is wat meer info had gegeven over de setup van de scooter was er meer duidelijkheid geweest hoe het probleem verholpen kan worden..

Maar aangezien jij niet veel verstand van scooters hebt zou ik hem naar een dealer brengen en 30-50 euro geven om je scooter te laten afstellen.
 
Vario matic is de bedoeling dat je vol gas geeft en hem daarop afsteld.

Als hij dan half gas niet aangrijpt maakt je scooter dus te weinig toeren om je koppeling grip te geven en dus je wiel in beweging te brengen.
Dit kan komen door een te strakke trekveertjes.

Maar dan moet de rest wel goed afgesteld zijn dus..


ja je kunt het ook omdraaien met die toeren, als ik idd in één keer vol gas geef dan dan gaat hij wel vollebak weg met een hoop lawaai en het gevoel dat de koppeling slipt,maar ik wil ook rustig kunnen wegrijden.

mijn scooter staat verder wel goed afgesteld en rijd goed,maar binnekort komt er een andere uitlaat onder ,dus ga ik nog even wachten met andere trekveertjes enzo
 
Dan staan nu je trekveren dus te strak, dan moet hij teveel toeren (lees: meer gas geven) draaien om aan te grijpen.

ja en hij rijd nu 65-70 met terugloopuitlaat en varioring eruit,en ik ga hem origineel maken en 45km laten lopen voor de RDW keuring, dus dat word omega goud zeker? moet ik dan mijn rollen en drukveer ook nog veranderen?
 
Als je iets motorisch verandert, moet je altijd afstellen.

Dus altijd je sproeier, drukveer, rolletjes en trekveren.


dus als de prop en de varioring er na het keuren weer vantussen gaat,dan kan ik weer veranderen? t'is dan wel goed,ik zorg ervoor dat hij straks 45 loopt zonder er eerst wat aan te doen met veren en dergelijke. ook al loopt hij belabbert,als hij maar 45 gaat.daarna ga ik pas defenitief
 
Back
Top