Scooter trilt

outlawsbba

Well-Known Member
Mijn brommer trilt, redelijk hard. Ik heb overlaatst mijn blok vervangen omdat de krukas kapot was en die vervangen zag ik net niet zitten. Hij trilde al voor ik de blok vervangde en doet dit ng steeds.
- Hij trilt niet stationair
- Hij trilt niet regelmatig
- Hij maakt een zoemend geluid als hij trilt
- Ik heb de indruk dat dit van de koppeling komt.
Maar ik heb al vers koppelingen geprobeert, en heb een nieuwe hebo vario met 4g rollen, std drukveer. Heb bijna alles overgezet, cilinder, piston, onsteking.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Krukas lagers zijn het ook niet want er is geen speling op heb dit gecontroleert. Alleen links en rechts maar dit is normaal heb ik gelezen.
 
Olie zit er ng genoeg in, zal het straks eens opengooien. Het is me ook opgevallen dat dit weggaat waneer ik op top snelheid zit. En als ik men riem ertussen uithaal hij als een zonnetje loopt ( ik doe dit om opties uit te sluiten). Mvg
 
Ik heb vandaag gekeken, er zit ng genoeg olie in. Ik heb alles gecontroleert en had gezien dat er speling was op de koppelingsas, ik heb die van mijn andere blok erop gestoken die geen speling heeft en nu trilt hij nog.
Wat me ook is opgevallen is dat hij dit niet doet als ik pas vertrek (d.w.z koude motor)

Mvg
 
Ik heb vandaag gekeken, er zit ng genoeg olie in. Ik heb alles gecontroleert en had gezien dat er speling was op de koppelingsas, ik heb die van mijn andere blok erop gestoken die geen speling heeft en nu trilt hij nog.
Wat me ook is opgevallen is dat hij dit niet doet als ik pas vertrek (d.w.z koude motor)

Mvg

Heb je wel de correcte maat v-snaar ?
 
Dat weet ik niet zeker, het was me wel opgevallen dat ik bij men blok een smallere snaar had gekregen, Maar die ligt helemaal niet strak erin, een vriend van mij zij dat hij goed moest spannen.
Ook vult deze het oppervlakte van het busje op de vario niet goed, of moet dit niet?
Maar ik zal drek eens proberen.
Mvg
 
Dat weet ik niet zeker, het was me wel opgevallen dat ik bij men blok een smallere snaar had gekregen, Maar die ligt helemaal niet strak erin, een vriend van mij zij dat hij goed moest spannen.
Ook vult deze het oppervlakte van het busje op de vario niet goed, of moet dit niet?
Maar ik zal drek eens proberen.
Mvg
De glijbus moet zeker niet verder uitsteken dan de snaar zelf..
 
Ik heb vandaag men sproeier maatje kleiner gezet, omdat hij stotterde als ik vertrek. Ik voel dat hij meer kracht heeft gekregen, maar dan gaat hij ook harder trille, Maar het voelt persies wel alsof die ribbeltjes op de snaar doorslippen. Ik ga mij morgen eens een nieuwe hale kijken of hij niet gewoon versleten is.
Mvg
 
die ''ribbeltjes'' maken geen contact met je poulies of glijbus, dus dat is onmogelijk.
die zitten er alleen op voor de rondloop van de snaar.
 
Back
Top