Ziptype3only
New Member
Hallo beste lezer.
Ongeveer 1 maandje geleden heb ik een zip type 3 met 20k op de teller aangeschaft. Er zit een 19mm carb in, polini vario en 70cc malossi. Ik heb sinds ik het gekocht heb 200km ongeveer gereden, todat ik opeens na mijn laatste stuntsessie de scooter uit deed en opeens een raar geluidje kwam tijdens het kicken. Het is een krasgeluid. Als ik kick voel ik ook dat iets tegen de carterkap aan krast.
Ik heb vervolgens de carter opengemaakt, en zag dat de koelvin allemaal krasjes had, daarnaast bewoog die ook een beetje. Verder zag ik dat de tanden van mijn kickstartrondsel waren afgebroken. Ik heb beide vervangen. Maar het geluidje is er nog steeds. Ik heb de hele carter 2x opnieuw in elkaar gezet (goed vastgedrukt) maar nog steeds zelfde geluid. Toen ik naar de binnenkant van de carterkap keek zag ik dat er stuk weggeschuurd is. Dat komt doordat mijn starttandwiel ertegenaan heeft zitten te schuren.
Mijn vraag is, hoe los ik dit probleem op, en waarom krast mijn starttandwiel tegen de binnenkant van mijn carterkap.
(toen ik de carter voor het eerst ging openmaken viel mij op dat de helft van de bouten er niet eens in zaten, de vorige eigenaar heeft dit waarschijnlijk met opzet gedaan want hij heeft alles zelf gesleuteld)
Verder viel mij ook op dat mijn starttandwiel erg veel naar buiten is vergeleken met die van mijn maat (laatste foto met zwarte koelvin)
Ongeveer 1 maandje geleden heb ik een zip type 3 met 20k op de teller aangeschaft. Er zit een 19mm carb in, polini vario en 70cc malossi. Ik heb sinds ik het gekocht heb 200km ongeveer gereden, todat ik opeens na mijn laatste stuntsessie de scooter uit deed en opeens een raar geluidje kwam tijdens het kicken. Het is een krasgeluid. Als ik kick voel ik ook dat iets tegen de carterkap aan krast.
Ik heb vervolgens de carter opengemaakt, en zag dat de koelvin allemaal krasjes had, daarnaast bewoog die ook een beetje. Verder zag ik dat de tanden van mijn kickstartrondsel waren afgebroken. Ik heb beide vervangen. Maar het geluidje is er nog steeds. Ik heb de hele carter 2x opnieuw in elkaar gezet (goed vastgedrukt) maar nog steeds zelfde geluid. Toen ik naar de binnenkant van de carterkap keek zag ik dat er stuk weggeschuurd is. Dat komt doordat mijn starttandwiel ertegenaan heeft zitten te schuren.
Mijn vraag is, hoe los ik dit probleem op, en waarom krast mijn starttandwiel tegen de binnenkant van mijn carterkap.
(toen ik de carter voor het eerst ging openmaken viel mij op dat de helft van de bouten er niet eens in zaten, de vorige eigenaar heeft dit waarschijnlijk met opzet gedaan want hij heeft alles zelf gesleuteld)
Verder viel mij ook op dat mijn starttandwiel erg veel naar buiten is vergeleken met die van mijn maat (laatste foto met zwarte koelvin)
Attachments
Last edited: