start problemen met een Goccia

sirius48e

New Member
Heren (en dames natuurlijk ook)

ik heb af en toe problemen met het gestart krijgen van mijn Goccia.
wat gebeurt er:
ik druk op de UNLOCK van de afstandsbediening. De Goccia doet z'n geluidjes.
De knop op het chassis knippert rustig blauw.
Als ik dan op deze knop druk, dan zou normaal gesproken de Goccia rijklaar moeten zijn
Echter, regelmatig gebeurt het dat de Goccia weer z'n geluiden gaat maken en dat de koplamp, achterlicht en controle-display op het stuur gaan knipperen voor iets van 5 seconden. Na deze cyclus staat hij weer uit.

Ik moet dit dan een aantal malen herhalen (soms wel 5-10 keer) voordat de normale toestand terugkeert en ik kan rijden.

Nergens in de handleiding heb ik iets kunnen vinden wat er gebeurt.

Iemand een idee/tip ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik rij geen goccia, maar herken wel e.e.a. van je beschrijving.
Vooropgesteld: als je garantie hebt, niet zelf aan sleutelen, maar de verkoper aan t werk zetten.

Volgens mij heb je een probleem met de bedrading (of aansluiting met je accu)
Maar die kan op vele plaatsen zitten.
Of in het ergste geval zit t in de controller.
Als klopt wat ik denk heeft je scooter net als veel andere e-scooters twee circuits: een van 12v voor verlichting, claxon etc. En een aparte van 48V voor de motor.

Zodra je met afstandsbediening opstart word in eerste instantie het 12v systeem aangesproken.
Op dat moment werkt de gashendel nog niet.
Zodra je die blauwe knop indrukt word t 48V circuit voor de naafmotor ingeschakeld en daar gaat het denk ik fout.
Als de bedrading nog helemaal goed is (kwestie van doormeten) en het contact tussen accu en scooter is schoon en in orde, blijft (vanachter een computerscherm bezien) alleen de controller over, maar die zou je moeten uitlezen om daar achter te komen.
 
Last edited:
Hi

yeah. De Goccia is al eens voor hetzelfde bij de dealer geweest. Die hebben er ook al een keer een nieuwe controller op gezet.
De dealer is failliet (scooterspot.nl) Dus, daar valt niets meer te halen.

Ik heb het verhaal ook naaar AGM gestuurd. Wellicht komen die met een oplossing etc.

als niet,. dan breng ik het maar naar een andere dealer voor diagnose en herstel.
 
Back
Top