Te veel benzine onderin en te weinig op de top.

Dennis_H

Well-Known Member
hey,

Ik heb een probleem bij het afstellen van me carburateur. Ik krijg hem maar niet lekker afgestelt....

Het probleem is dat die wat stotterd bij het weg rijden. Dit lijkt mij dus dat er een kleinere sproeier inmoet omdat die dan teveel benzine krijgt?
Maar nou is het juist dat als Ik half gas rij en zo rond de 70k/h zit en dan het gas vol opengooi hij een lichte buuaap geeft. Wat dus duid op een te kleine sproeier.

Wat moet ik doen?

Het gaat hier om een Peugeot Vivacity.

Mijn setup:
Dr 70
Yasuni R
19mm carb
Stage 6 big valve
malossi e5 filter
Stage 6 verstelbare koppeling
Power 1 vario.

Sproeier: 86 en het clipje van de gasnaald staat om de een na hoogste stand.
 
Advertisement - register to remove this

idd , std filter monteren ipv zo'n gaar ding..

verder , dat stotteren lijkt me eerder een te kleine sproeier , maar met powerfilter kan het ook zijn dat je nu een verkeerde gasnaald hebt..
 
Normale filter gaat niet passen. Omdat ik een stage 6 big valve setje heb (wat langer is dan de normale inlaat), is alles wat naar achter geschoven waardoor de filter niet past i.v.m de schokbreker.

Maar jullie zeggen dus dat ik het clipje van de gasnaald in het midden moet zetten?
 
dat sowieso ,maar bedoel een compleet andere naald..

maar zet er eerst eens een grotere sproeier in , en beter van te groot naar te klein dan andersom!!

kijk ook meteen even wat voor stationairsproeier erin zit..

en WELKE gasnaald er nu in zit , ik gok W7 of W9

oh ja , zet ook even de luchtstelschroef op 1,5 slag , naald in het midden en daar niet meer aankomen!!
 
Last edited:
Back
Top