Test ritje laten maken, hoe weet je dat iemand eerlijk is?

Aschwin

Ownage!
Ik heb m'n scooter te koop gezet op internet en nu komt er iemand kijken, maar hoe weet ik nou of diegene zeker weten terug komt en niet zoals de laatste tijd vaak gebeurd dat je scooter dan weg is omdat diegene dan nietmeer terug komt...
 
Advertisement - register to remove this

Diegene gewoon eerst het hele bedrag laten betalen wat je voor de scoot wilt hebben. Laat hem dan een testrit maken en als het hem niet bevalt kan hij zijn geld weer terugkrijgen. Verder de boven genoemde tips en d'r kan weinig meer foutgaan lijkt me :)
 
Zo'n formulier is naar mijn mening zinloos. Beter gewoon paspoort/id-kaart innemen. Borg vind ik ook slecht aangezien je dan bv 100EU betaald dan heb je nog steeds een scooter goedkoop gejat.
 
formuliertjes enzo vind ik een beetje te ver gaan...maar idd ik zou bij verkoop sowieso de tank niet speciaal gaan volgooien, en wees goed op je hoede als die in zn eentje is en een proefrit gaat maken...
Je zou bijvoorbeeld het vervoermiddel waar die eventueel mee is gekomen in beslag nemen als die er vandoor gaat...
Maar idd, zorg altijd dat mensen in de buurt weten dat die scooter van jou is, en zorg voor wat backup mocht het echt mislopen :)
Hopelijk heb je gewoon een koper die normaal doet, maakt alles sowieso simpeler...hey de mossel
 
heb zelf ook scootje gekocht bij kerel en ook testrit mee mogen maken... heeft niet om men ID-kaart gevraagd ofzo.

Ergens kan je wel beetje inschatten wie je kan vertrouwen en wie niet ... maar zou toch maar id vragen en scootertje klaar houden. Je weet maar nooit
 
Originally posted by EXup^
Kennis van mij deed het zo , en verkocht zn scooter toch voor genoeg.
Was een broekie met zn ouders.Die vertrouwde het wel

nja dan was de koper er dus niet zo van op de hoogte van het scooter gebeuren.

Ik zou nooit een scoot kopen waar ik geen testrit op mag maken en alleen de eigenaar een keer op en neer zie rijden.
 
Toen ik mijn oude scooter verkocht toen wou die man ook een testrit maken.
Ik vroeg of hij mij de helft kon aanbetalen ivm dat hij schade zou kunnen maken tijdens de testrit mocht hij de scooter niet nemen..
Hij was in zijn uppie en was met de auto. Dus als hij er vandoor zou gaan zou zijn auto nog bij mij staan staan :)

Maar hij geloofde mij wel en wou het risico niet lopen dat hij eventueel op zijn plaat zou gaan mocht hij de scooter niet nemen.
Ook heb ik gevraagt of ik dan een rondje moest rijden maar als ik hem even aantrapte kon hij even horen of hij rare geluiden maakten.
Dus ik gedaan en er was niets mis mee.

Zo heb ik mijn scoot verkocht.
Dus gewoon ff vragen om een aanbetaling oid als hij de testrit wil maken. dan zul je ook zien dat ze er snel vanaf stappen (heb dit vaker mee gemaakt!)

Succes iig
 
meestal komt zo iemand tog nooit alleen... dan lijkt me het niet dat ie weg gaat rijden terwijl bijvoorbeeld ze ouders nog bij jouw staan.... als ie wel alleen komt heeft ie zijn vervoersmiddel dus nog bij jouw staan... grote kans dat ie daarvoor wel terug komt :)
komt ie op een afgetrapte fiets of lopend... jah dan kan je om id vragen of één van die andere middelen hierboven :p
 
zowiezo niet aan een minderjarige verkopen zonder dat zijn ouders erbij zijn.
Rijdt hij hem in de prak en komen z'n ouders erachter dat hij iets heeft gekocht (zonder dat zij dat wisten) kunnen ze geld terugeisen en het wrak terugbrengen.
 
Back
Top