Vacuum zuigen met externe pomp

Roel024

New Member
Ik heb een GTS scooter (geen aanrader) en ben de eerste eigenaar. Na de winter werkte de accu niet meer en heb ik deze vervangen voor een nieuwe. Daarnaast heb ik gelijk de bougie vervangen, dit zat er toch een keer aan te komen. Helaas start hij nog steeds niet, slaat niet aan.

Voor het starten heb ik het stappenplan van "Vol gas met Joey" op youtube doorlopen (7 jaar oud). Ik ben nu bij de stap waarbij ik benzine slang heb losgehaald, maar bij gebruik van de kickstarter komt er geen benzine uit.

Het beetje oude benzine wat er nog in zat heb ik er uit laten lopen door een 'luchtbedpomp' op de vacuumslang aan te sluiten (ik werd gek van het zelf aanzuigen wat zwaar ging). De pomp had er moeite mee maar het is gelukt. Ik heb het idee dat de motor niet goed vacuum zuigt.

Is het een bezwaar als ik de scooter probeer te starten door vacuum te zuigen met de luchtbedpomp? Als die dan wel start weet ik waar het aan ligt toch? Of maak ik dan alleen maar meer stuk?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Dat kan, geen probleem, je moet dan natuurlijk wel de zuigende kant van die pomp nemen om een onderdruk te creeren, dus niet de blazende kant want dan creeer je een overdruk wat volgens mij een averechts effect heeft.

De vraag is dan wat heb je dan bewezen?

Als je de scooter elektrisch of met de kick probeert te starten moet er netjes benzine uit het slangetje bij je carburateur lopen.

Loopt er geen benzine uit, kunnen er mijn inziens een aantal dingen aan de hand zijn, namelijk:
  • Onvoldoende onderdruk door het trekken van valse lucht.
  • Ik ken de GTS niet maar als je vacuumkraantje maar 2 nippels heeft, dus de inlaat van het kraantje zit direct in de tank gemonteerd zit er aan die zijde een filtertje wat verstopt kan zijn.
  • brandstofslangetje geknikt of verstopt.
  • Eventueel inline filter verstopt.
  • Vacuumkraantje werkt niet of gaat pas open bij een zeer hoge onderdruk door bijvoorbeeld een te stug geworden intern membraan waar eventueel het tanken van de verkeerde benzine een oorzaak van zou kunnen zijn.
 
Back
Top