Vespa IGET E4 Start niet meer na schroef in kabelboom

Tiendersma

New Member
Beste,

Ik heb het beruchte accurekje geplaatst en jawel, een schroef daarvan heeft een draadje beschadigd (roze met zwart streepje)
De scooter start niet, het pompje hoor ik niet draaien bij het omzetten van het contact. De startmotor slaat niet aan en het start relais hoor ik ook niet klikken.
Alle zekeringen na gekeken, er was er 1 stuk. Deze is vervangen.
Het draadje was niet door maar een klein beetje beschadigd, er is wellicht kortsluiting geweest.
Ik krijg de scooter maar niet aan de praat!
Het gaat om een Vespa primavera uit 2020 met 2600 km
Wie kan mij verder helpen?

Groetjes,
Martijn
 
Advertisement - register to remove this

De draad was licht beschadigd, niet door midden. Alleen de punt van de schroef heeft er in gestaan. Deze is weer met tape geïsoleerd.
De rest van de draden heb ik heel erg goed bekeken en die zijn gelukkig heel.
Verder werkt alles op de scooter.
 
De draad was licht beschadigd, niet door midden. Alleen de punt van de schroef heeft er in gestaan. Deze is weer met tape geïsoleerd.
De rest van de draden heb ik heel erg goed bekeken en die zijn gelukkig heel.
Verder werkt alles op de scooter.
Ik zou toch even kijken of je de draad kan door meten of deze daat werkelijk nog heel is, kan best wezen dat de schroef het koper in de draad beschadigd heeft waardoor deze slecht/geen verbinding maakt.

Gr Tycho
 
Dat is iets wat ik nog niet gedaan heb.
Ik weet zelf niet hoe dat moet maar zal ff iemand vragen.
Het resultaat zal ik hier even delen.
Post automatically merged:

Is er in de IGET een onderdeel dat en de brandstofpomp en de startmotor aanstuurt?
Omdat beide niet werken is dit misschien kapot door kortsluiting....?
 
Last edited:
Weet je zeker dat nu alle zekeringen nog heel zijn, ook gemeten, want mij lijkt dat de brandstofpomp en e-start niet echt iets gemeen hebben buiten de accuspanning dan.
Werkt je remlicht ?
Helaas zijn er nog steeds geen i-get schema's op het internet te vinden dus verder kan ik je helaas niet helpen.
 
Is er totaal geen workshop manual te vinden over deze IGET. Voor gevallen zoals dit zou je dus een probleem oplosser kunnen doorbladeren in een manual. Ik was dus al aan het zoeken op het internet maar er is totaal niets te vinden. Tenzij iemand anders iets heeft of een link waar het gehaald of gedownload kan worden. Persoonlijk vindt ik het uitermate handig.
 
Ik hoop het voor je maar ben er bang voor. Als ze het wel uitkunnen lezen en daadwerkelijk de fout hebben gevonden. Zou je dat hier neer kunnen zetten?

succes!!
 
Workshop manual voor sprint/primavera e5 4t3v is er zeker wel. Ik heb ‘m ook alleen geen idee hoe ik die hier stuur…
Post automatically merged:

Ah toch gelukt. Bij deze @Beta18
 

Attachments

  • Vespa 4T3V Primavera-Sprint ALL 50 E5 EU (2020-).pdf
    10.1 MB · Views: 21
alleen geen idee hoe ik die hier stuur…
Gewoon een nieuwe post maken in dit draadje of je vorige post editen met de "edit" knop onderaan je post.
Dan zie je onderaan je post een knop "Attach files" met een paperclip.
Druk daarop, de file explorer van Windows wordt geopend, selecteer daarna de file op je harde schijf en druk op de knop "open".
Daarna is de file toegevoegd aan je post.
Druk daarna op de knop "Post reply" onderaan je post om hem daadwerkelijk zichtbaar te maken voor de lezers van dit draadje.
 
Misschien kan @Bas deze ook bij resources neerzetten?
Inderdaad een heel gedetailleerd en waardevol item, die je nergens, tenminste ik, op het internet vindt.
Het elektrische gedeelte, wat mij speciaal interesseert, staat er heel uitgebreid in, zo heb ik het nog nooit gezien, wat ik wel weer jammer vindt, is dat alle connectoren in detail worden beschreven terwijl het totaal plaatje ontbreekt (het volledige schema) tenminste ik heb het niet kunnen ontdekken.
 
Let ook goed op dat de zekering in de houder zit.
Wij hebben het zelfde gehad.
Draad gesoldeerd, nieuwe zekering, nog steeds niets.
Zat de zekering tussen de 2 plekken in.:rolleyes:
 
Heel mooi dat WPH van de Vespa. Alleen jammer dat er niet een totaal elektrisch overzichtsschema in staat. Ik heb dat ook nog nergens gevonden. Maar misschien vindt iemand dat ook nog, zou mooi zijn.
 
Heel mooi dat WPH van de Vespa. Alleen jammer dat er niet een totaal elektrisch overzichtsschema in staat. Ik heb dat ook nog nergens gevonden. Maar misschien vindt iemand dat ook nog, zou mooi zijn.
Zo'n iGet heeft een gigantische kabelboom.
Drama om aan te werken of een storing te vinden.
 
Back
Top