Yamaha jog R start niet

db_

Member
Mijn Yamaha jog R (2008) watergekoeld start niet meer.

De Carburateur heb ik losgemaakt en helemaal schoongemaakt, bougie losgemaakt en schoongemaakt, vonkt nog wel maar niet heel sterk.
De carburateur krijgt benzine.

E-start deed het al niet dus ik gebruik de kickstart.

Ik hoor dat hij wilt starten maar hij start niet door, is er iemand die misschien weet wat de oplossing hiervoor is?

-

70cc airsal cilinder
17.5 mm dellorto carburateur, e-choke.
Sproeier 90
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je nog een 12mm carb liggen? Zoja, kijk eens of die het daarmee doet.

Deed ie het voorheen goed met de 17.5?
ik heb geen 12mm carb meer liggen, voorheen deed die het eenmaal gestart prima met de 17.5 mm carb. Enige probleem was dat die pas na een minuut kicken starte, en dat die soms hoog in de toeren bleef hangen dus ik hoopte dat op te lossen door de carburateur schoon te maken, en de gaskabel in te olieën. Maar nu start die dus helemaal niet meer.
Post automatically merged:

Hoe is de staat van de membraan plaatjes?
daar heb ik nog niet naar gekeken, ga ik morgen doen.
 
Dan werkt de e-choke niet goed. Ik had dit probleem ook met deze carburateur.

Je kunt het testen door de luchtfilterbak te verwijderen. Houd vervolgens de kelk van de carburateur dicht en probeer te starten. Dan zou die moeten aanslaan.
 
Ik heb het ook niet op de electrische choke,
vaak gezeik mee gehad .
Daar heb ik nu een handchoke op gezet , weer 1 ding minder dat kapot kan gaan of falen.
Als die stuk gaat ( hoe weet ik niet ) blijft de choke in ieder geval dicht staan ipv open.

( k parts heeft op dit moment een kortingactie op veel onderdelen, niet verder vertellen :)
 
Last edited:
Ik heb het ook niet op de electrische choke,
vaak gezeik mee gehad .
Daar heb ik nu een handchoke op gezet , weer 1 ding minder dat kapot kan gaan of falen.

( k parts heeft op dit moment een kortingactie op veel onderdelen, niet verder vertellen :)
Ik heb dit setje van AlieX voor 3 a 4 euro.
Moet bij mijn Ark wel altijd het accu deksel verwijderen om de shoke te bedienen. Geen idee hoe dat bij een Jog bereikbaar is.
 
Ik heb dit setje van AlieX voor 3 a 4 euro.
Moet bij mijn Ark wel altijd het accu deksel verwijderen om de shoke te bedienen. Geen idee hoe dat bij een Jog bereikbaar is.
Kan wel kloppen dat die van de Ali hetzelfde is als de Mezoly maar dan een stuk goedkoper.
Die van mij komt ook van de Ali en werkt perfect. Zo vaak hoef ik hem niet aan te zetten enkel met koud weer.
Of het bij een Jog r bereikbaar is weet ik ook niet, waarschijnlijk bij het achterwiel net achter de ophanging.
 
Ik ga dat setje bestellen, en ook gelijk de bougie vervangen. Ik zal als ik het binnen heb hier laten weten of het heeft gewerkt of niet.
Dan zou ik gelijk carbon membraanplaatjes er bij bestellen van kparts , die ongeveer rond de 12 euro kosten van Doppler .
Dan zijn de membraanplaatjes sowiezo goed als nieuw en geeft de scooter een betere gasreactie. Win win .

 
ik heb dat setje en bougie al besteld, ik kijk wel of dat genoeg is en anders bestel ik ook nieuwe membraanplaatjes
Dan zou ik gelijk carbon membraanplaatjes er bij bestellen van kparts , die ongeveer rond de 12 euro kosten van Doppler .
Dan zijn de membraanplaatjes sowiezo goed als nieuw en geeft de scooter een betere gasreactie. Win win .

 
Back
Top