yamaha mbk booster

robbe12

New Member
Hallo ik heb een mbk booster start met remreiniger als die koud is rijd voor de rest super warm 1 kick gaat hij aan maar koud kan je kicken wat je wil zonder remreiniger gaat hij niet aan wat kan hier het probleem zijn cabr helemaal zuiver sproeier 80 wat mij gwn goed lijkt voor een 70cc met 17,5 mm cabr
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de choke al eens getest , is deze elektrisch ? Dan hoort de naald bij een koude motor ingetrokken te zijn , en als er stroom opkomt , uit geschoven.
 
Compressie al eens gemeten?

Als deze al wat aan de lage kant is, kan het zijn dat de scooter niet start op benzine maar wel op remmenreiniger of startpilot.
Eenmaal warm, heeft de cilinder wat meer compressie en start hij wel.
 
volgens mi
op you tube staan meer filmpjes voorbij. choke eruit halen, aansluiten op accu, en kijken naar de naald beweegt.
volgens mij werkt hij niet heb alles geprobeerd deed niks accu was vol
Post automatically merged:

Compressie al eens gemeten?

Als dit aan de lage kant is, kan het zijn dat de scooter niet start op benzine maar wel op remmenreiniger of startpilot.
Eenmaal warm, heeft de cilinder wat meer compressie en start hij wel.
Hoe kan ik dit testen
 
Met een compressiemeter. Beweeg de naald van de choke helemaal niet, je moet de draden wel een paar minuten op je accu houden, de choke moet de kans krijgen om warm te worden
Na een tijd hem er op te laten begon hij te vonken
Post automatically merged:

Met een compressiemeter. Beweeg de naald van de choke helemaal niet, je moet de draden wel een paar minuten op je accu houden, de choke moet de kans krijgen om warm te worden
en als je geen compresie meter hebt
 
Na een tijd hem er op te laten begon hij te vonken
Wat begon te vonken , de choke ? En hoelang heb je hem erop gehouden ongeveer. Dat de draden iets vonken als je de accu polen aanraakt is normaal . Maar beweegt de naald nog steeds niet ? En wordt het huis van de choke warm ?
 
Wat begon te vonken, de choke? En hoeveel heb je hem erop ongeveer gehouden. Dat de draden iets vonken als je de accupolen aanraakt is normaal. Maar beweegt de naald nog steeds niet? En wordt het huis van de choke warm?
Hij komt er niet uit en heb hem zekker 5min op ge houden wat mij lang lijkt want nrm doe je contact aan en kick je start hij zo maar bij mij niet wa hij eerst wel deed
 
Een dellorto 17.5 met e-choke zijn geen goed huwelijk. Zelf ook herhaaldelijk problemen door gehad. Daarna omgebouwd naar handchoke. Kleine hevel op de carb.
 
Moet je ff hier kijken, onderaan.
 
Back
Top