Zelf uitlaat maken?

Paultjedb

Well-Known Member
Dag mensen ik wil zelf mijn eigen uitlaat maar ik weet niet hoe het moet. Ik bedoel hier dus niet mee hoe ik hem moet lassen ofzo, maar hoe ik hem moet berekenen of wil iemand dit soms voor mij doen of een ontwerp maken? Ik wou er eentje maken in de vorm van de giannelli SPL omdat die zo hoog omhoog loopt of een andere speciaal design (moet wel een beetje goed lopen op mijn setup of op dr 70). Alvast bedankt groetjes Paul.

Mijn setup:

Yamaha Aerox
Malossi Sport 50cc misschien straks een dr 70
top vario
17,5 mm carb
top v-snaar
 
Advertisement - register to remove this

Beter kun je eerst de search knop eens gebruiken...

Je kunt veel beter een uitlaat kopen, want je hebt al de kennis en het inzicht niet om een uitlaat te kunnen bouwen...
En je hebt er ook de behoefte niet toe.
 
Originally posted by Paultjedb
Maar ik wil gewoon een zelf gemaakte uitlaat ik weet ook wel dat een zelf gemaakte uitlaat normaal is voor vet getunede scooters maarja lijkt me gewoon vet.


Steek er gewoon geen energie in, het zal je 100% zeker toch geen meer vermogen opleveren...
 
Er is software om uitlaten te berekenen. Je geeft een hele hoop gegevens in over jou blok en dan komt er een uitlaatje uit om het simpel te zeggen. Lees het topic eens over de IS tuning uitlaat, ga eens zoeken. Stuur EGT of Ufo een PM en bedenk je zelf dan nog 5x voordat je eraan begint.
Als je echt goed kan lassen en voor weinig uitlaten kan maken, dan kun je er wel wat mee via het forum.
Vind je het alleen tof om een custom pijp te hebben dan zou ik lekker met een NRX oid gaan knallen, want dan is dit compleet kansloos ;)

Suc6
 
Jeej Mol, je bent de eerste die een nuttige reply geeft. :)

Er zijn ook verschillende boeken verkrijgbaar waarin theorien over de prestaties van een uitlaat beschreven zijn. Neem dit eens door en ontwikkel dan je eigen theorie & techniek. Zoals al vakaer is gezegd: Weet waar je aan begint. :)
 
Als het je alleen om de looks gaat en je toch graag creatief wilt zijn pak dan een bestaande expansie en las zelf een bocht zodat-ie hangt waar jij wilt en zet de demper op een leuke plaats....

Weinig moeite en toch nog een goede (custom) pijp, als je de bocht niet drastisch gaat aanpassen in lengt ed.
 
maar er was toch eerst een klein programmaatje hier op het forum waarbij je de maten van de uitlaat kon laten uitmeten door rpm enz enz.....

misschien kunnen we daar dan wat mee....
of mag dat ook niet meer op het forum langskomen
 
Bedankt

Bedankt jongens voor de goede raad tenminste iemand die er iets in ziet. :) En btw het gaat mij vooral om de looks en de prestaties moet natuurlijk ook wel redelijk zijn maar hoeft dus echt geen topper te worden op gebied van prestaties.
 
Originally posted by Neonlampje
was dit voor onzin hiero...
een opmaat uitlaat heeft weldegenlijk zin...
http://members.bellatlantic.net/~vze2p5sj/expcham.htm
hier staat een zooi formules van blair...
als je te lui/onkundig bent om dit op deze manier moet je ff de freeware bimotion software downloaden, hier kun je het ook mee uitrekenen, inclusief de conus uitslagen.. best handig dus...
http://hem.fyristorg.com/Bimotion/Bimotion/Bim2/Bim2.html
suc6 ermee, en houd ons op de hoogte van resultaten natuurlijk! :)

De vraag blijft of hij uitkomt op een uitlaat die beter presteerd.....

Maar ik zou het in ieder geval proberen, is toch fun.
 
Back
Top