ZipRookie

New Member
Hoi hoi, heb dus net mn zip 50cc iget 2024 binnen (5 km op de teller) en wil meteen aan de slag met de malossi multivar. Alleen mijn vraag is welke rollen ik erin zou moeten zetten?
 
Advertisement - register to remove this

Hoi hoi, heb dus net mn zip 50cc iget 2024 binnen (5 km op de teller) en wil meteen aan de slag met de malossi multivar. Alleen mijn vraag is welke rollen ik erin zou moeten zetten?
Waarom heb je dit niet gelijk de dealer laten doen waar je hem gekocht hebt.
Nu je het zelf gaat doen, is je garantie naar de knoppen !!!
 
Waarom heb je dit niet gelijk de dealer laten doen waar je hem gekocht hebt.
Nu je het zelf gaat doen, is je garantie naar de knoppen !!!
Die staat binnenkort toch weer bij de dealer. Slijtage delen netjes inlaten lopen zal er wel niet inzitten. Hetzelfde voor eventjes laten lopen na het starten en niet volgas weg rijd maar gedoseerd zodat alles warm wordt.

Beste is gelijk een Malossi vario erin met de standaard rolletjes die je erbij krijgt, e10 erin en gelijk knallen!!

Zit ik moeite te doen om de eerste 500km te halen op een nette manier terwijl het blijkbaar ook anders kan.
 
Die staat binnenkort toch weer bij de dealer. Slijtage delen netjes inlaten lopen zal er wel niet inzitten. Hetzelfde voor eventjes laten lopen na het starten en niet volgas weg rijd maar gedoseerd zodat alles warm wordt.

Beste is gelijk een Malossi vario erin met de standaard rolletjes die je erbij krijgt, e10 erin en gelijk knallen!!

Zit ik moeite te doen om de eerste 500km te halen op een nette manier terwijl het blijkbaar ook anders kan.
[/sarcasme] toch?
 
eens, maar ik denk dat Beta18 het spottend bedoelde..
Idd!! E5 of als je bij de grens woont kan je is 102 proberen. Shell V-power was in het verleden ook ethanol vrij. Of het nu nog zo is durf ik niet te zeggen. E10 is een doodvonnis zoals velen weten.
 
Idd!! E5 of als je bij de grens woont kan je is 102 proberen. Shell V-power was in het verleden ook ethanol vrij. Of het nu nog zo is durf ik niet te zeggen. E10 is een doodvonnis zoals velen weten.
Bij mijn scooter heeft de vorige eigenaar altijd E10 getankt en ik moet zelf ook toegeven dat ik ook E10 tank. (Shell mengsmering)
Nu bijna 38000 op de teller staan en zonder problemen die gelinkt kunnen worden aan de benzine.
En ja ik denk zelf dat het ook beter is voor de benzine slangen enzo maar ik rij te veel om bijna €2.50 de liter te betalen per tank beurt.
Scheelt me toch bijna €0.50 de liter en met 15000 KM per jaar is dat toch een klap geld.
 
Dan werkt het prima bij je. Je rijd genoeg kilometers en het wordt warm. E10 is niet slecht voor elk blok, het gaat meer om de koolafzetting en wat het doet met pakkingen en slangen. E10 in combinatie met kleine afstanden niet warm genoeg worden of te lang laten zitten is niet bevordelijk. Jouw blok is er dus perfect tegen bestand.

Ik kom uit een sport waar het wel degeljjk een boosdoener is wat betreft blokken. Daarbij heb ik het voordeel dat ik aan de grens woon en gewoon kan kiezen uit E5 of 102.

Dan is de keus makkelijk gemaakt.
 
het grootste risico van E10 is juist dat het water aantrekt als het te lang staat (bij mij in m'n viertakt die ik 1 a 2x per week gebruik) koolafzetting zou bij E0 weer erger zijn, heb laatst een (oud) onderzoek gezien waar Ethanol in de verbrandingskamer juist een licht reinigende werking had.
voor die paar km's "investeer" ik juist in die 20 cent meer per liter om geen gezeur te krijgen àls ik m'n scooter weer eens pak (en heb dat gehad met m'n Tomos en met buitenboordmotor die ik na de winter weer pakte: halve tank V-power erbij en het kwam weer goed. sindsdien alleen nog V-power of BP Ultimate voor die kleine apparaten.
 
Dat je geen E10 in een tank moet laten zitten dat is géén nieuws meer.

Enigste wat ik weet is hoe blokken en kleppen eruit zien bij gebruik van e10 of dat injectors verstopt raken. Ik heb het dan over motorcrossblokken.

Hoe een scooter blokje eruit ziet bij het gebruik van E10 heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. Beter vermijden dan oplossen.
 
Wat betreft E10 heb je met veel rijden geen problemen. Ik heb ze nog nooit gehad ook niet met weinig rijden. Maar ik tank voor met Vespa vanaf het begin nu toch wel E95 of beter. Makkelijk gezegd, want ik woon een kilometer van de Duitse grens waar dat veel in prijs scheelt.

Wat betreft wel of niet inrijden zijn de meningen verdeeld. Maar tegenwoordig is dat veel minder van belang dan vroeger. Vroeger had je ook inrij-olie. Nu wordt vaak de olie niet eens meer ververst. Ik rij eigenlijk geen enkel voertuig echt in, maar rij er gewoon normaal mee weg en laat de motor op temperatuur komen voor ik er mee ga blazen.

Wat mij opvalt bij bedrijven waar je een proefrit kunt maken met auto, motor of brommer, is dat je vaak (ik in ieder geval wel) een (bijna) nieuw voertuig mee krijgt waar soms nog maar een paar kilometer op de teller staat. En daar wordt door de proefrijpersonen echt geen rekening gehouden met het feit dat er nog eerst zou moeten worden ingereden. Daar blazen de meeste gewoon met vol gas door om te kijken wat dat ding echt kan. En bij 5.000 kilometer (of minder) staat die dan weer te koop met wat korting als zijnde een showroom-/testmodel met weinig kilometers. waar je overigens gewoon de volledige garantie op krijgt. Dus het zal allemaal wel meevallen met dat inrijdritueel. De materialen zijn vandaag de dag ook wel een stuk beter dan 50 jaar geleden.
 
Back
Top