Zip iget 2018 e4 trekt heel slecht van 30 tot 40 en daarna trekt ie weer heel snel tot 55.

Mees2929

New Member
Mn zip rijd heel slecht tussen 30 en 40 en daarna trekt ie ineens weer heel hard door tot 55 wat zou hier een oplossing voor zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Dit heb ik ook gehad, (e4 zip) even inhouden bij 35 km/u , maar vaak ook moeizaam naar top, andere keer wel goed . Als de scooter wat ouder word met 13k plus op de teller wil de standaard setup niet meer optimaal werken volgens monteur. Mij werd aangeraden een malossi multivar te laten installeren , kost maar 67 euro. Loopt weer perfect zonder dip. Heb je ook gelijk veel meer trekkracht. Je moet alleen niet de malossi rollen gebruiken want die slijten heel hard, ander merk zelfde gewicht.
 
Last edited:
Dit heb ik ook gehad, (e4 zip) even inhouden bij 35 km/u , maar vaak ook moeizaam naar top, andere keer wel goed . Als de scooter wat ouder word met 13k plus op de teller wil de standaard setup niet meer optimaal werken volgens monteur. Mij werd aangeraden een malossi multivar te laten installeren , kost maar 67 euro. Loopt weer perfect zonder dip. Heb je ook gelijk veel meer trekkracht. Je moet alleen niet de malossi rollen gebruiken want die slijten heel hard, ander merk zelfde gewicht.
Was dit ook een iget? En trouwens die van mij is omgekeerd van snor naar brom kan dit ook iets daar mee te maken hebben?
 
En u had ook die enorme dip van 30 naar 40?

Hij hield merkbaar in rond die snelheid ja waarna hij rustig doortrekt, ik kwam voor geen meter mee met het verkeer. En met wind tegen wou hij ook moeilijk naar de top,. Hoeveel KM heb je op jouw zip? Een malossi koppeling kan zowieso geen kwaad, hij trekt hiermee aanzienlijk beter, is een hele andere rij-ervaring. Mijn dip is ermee weg. Ze kunnen je scooter ook iets harder laten lopen dmv toeren beperking, ze moeten de ECU zowieso inlezen na het monteren van zo'n multivar. Mijne tikt de 56 aan op teller. https://rogertrading.nl/product/var...ACX9CRCwFfL3_2l7EQZ_JnvrPlamH7PD65QMGKxYncvTw
Als je in omgeving overijssel woont kan ik je aanraden naar schakelaar tweewielers in zwolle te gaan, daar werken echt vakmannen (Bobby/Mike) . Jouw monteur had dit eigenlijk moeten weten ipv enkel de boel uitlezen en hier het probleem zoeken, bij mij wisten ze het meteen.
En hij trekt nu gwn in een keer door naar top?
 
Back
Top