Zuiger speling

StuntSnuiver

Slider Invasie!
Ey

Hoeveel speling mag je nou hebben tussen de zuiger en de cilinder?

Heb namelijk een cilinder laten uithonen maar denk dat die gozer het verneukt heeft. Omdat de overmaat zuiger die hij er bij gepakt heeft een x aantal mm stond en daar op heeft zitten boren. Maar toen ie de verpakking open deed zag hij dus dat het een aantal mm minder was...

Dus daarom wil ik dat even weten wat de orginele speling die volgens het handboek gehnateerd moet worden en die maximaal mag hebben... En wat normaal is.

Kan je nu wel vertellen dat het nu 1/10de meer is.
 
Advertisement - register to remove this

als hij net geslepen is dus gehoond zit hij er bijna altijd op 4 honderste in

bij 6 a 7 honderste beginnen ze het beste te lopen :p en bij 9 a 10 hondertste is hij echt aan vervanging toe

maar let ook op of je cilinder niet onrond is dat kan ook nog
 
Op de zuiger stond een maat van 40,95 en op de verpakking een maat van 41,00. Dit zou dan 500ste zijn maar we kunnen er een plaatje tussen drukken van een 10de en dan de zuiger op en neer bewegen. Dit lijkt mij veel te veel.

Ook lijkt het alsof hij alleen maar opgeboort is en daarna niet meer nabewerkt. Of hoort dit zo?
 
mja ,dit meet je ook met een micrometer ...

dus zoek iemand die het voor je kan opmeten.

het is overigens normaal dat de cilinder bijv. 41 is een de zuiger 40,94 , dan heb je in feite 6 honderste speling , maar alleen door de cilinder echt te meten kom je erachter.
 
Heb em opgebeld en komt de cilinder weer halen. Ik heb gezegt dat hij hem zelf nog maar eens moest meten. Heb er namelijk geen zin in dat die zuiger iedere keer gaat kantelen...

Maar hij mag dus maar 4 honderste zitten, dat is normaal?
 
4 honderste is HEEL erg krap , dit kan als je idd goed weet waar je mee bezig bent , maar dan nog vind ik het erg krap.

en dan wel voor competitiegebruik!

maar voor een (straat) gemiddelde cilinder is 6 honderste beter.
 
Tjoenen, tjoenen.... Dan ga ik liever naar het tankstation en haal ik max op.... Lekker verfrissend...
SchatkistLR.jpg


Alleen staat max de tjoener zelf hier niet op maar zijn collega

Nee, ik ga geen cilinder tjoena. Deze cilinder is best te redden en aangezien ik het voor mooi prijsje kon laten fixen dacht ik van laat ik het doen. Maar ik verwacht van onze klanten op ons bedrijf niet van dit pruts werk....

Ik neem de cilinder morgen weer mee terug en zeg gewoon tegen hem dat hij hem even wat verder moet opboren en OOK na moet bewerken. En dan moet er maar maatje 41,25 in of zo. Met een speling van 500/600 om aan te houden. Dan heb ik wel weer een goeie cilinder.
 
Back
Top