Aerox bougie vonkt is nat en cilinder met compressie

Mvb06

Member
Hi allemaal,


vorige week vrijdag me scooter naar school gereden, deed het helemaal goed.
Na school starte hij niet, dus vandaag even bougie eruit gehaald en gekeken en hij vonkt en is nat. Ook heeft hij als ik me vinger voor het bougiegat houd gewoon compressie.
Dus vroeg me af of iemand zelfde probleem heeft gehad en snelle oplossing heeft. Ga vanmiddag bougie vervangen en even carburateur nakijken, misschien nog andere dingen waar ik naar zou kunnen kijken?

Aerox 50cc (denk orginele cilinder maar zou ook 50 snel kunnen zijn)
technigas terugloop
malossi variokit
ori carburateur

alvast bedankt
mvg,
Mels
 
Advertisement - register to remove this

Hi allemaal,


vorige week vrijdag me scooter naar school gereden, deed het helemaal goed.
Na school starte hij niet, dus vandaag even bougie eruit gehaald en gekeken en hij vonkt en is nat. Ook heeft hij als ik me vinger voor het bougiegat houd gewoon compressie.
Dus vroeg me af of iemand zelfde probleem heeft gehad en snelle oplossing heeft. Ga vanmiddag bougie vervangen en even carburateur nakijken, misschien nog andere dingen waar ik naar zou kunnen kijken?

Aerox 50cc (denk orginele cilinder maar zou ook 50 snel kunnen zijn)
technigas terugloop
malossi variokit
ori carburateur

alvast bedankt
mvg,
Mels
De bougie moet niet nat zijn als je deze er uithaalt, dus idd die maar vervangen en de carb controleren.
 
Heb geen compressie meter, maar heeft flink wat compressie, in ieder geval voelt de kick hetzelfde als eerst.
Post automatically merged:

De bougie moet niet nat zijn als je deze er uithaalt, dus idd die maar vervangen en de carb controleren.
nee maar denk dat het dan niks met benzine toevoer te maken heeft, of alleen olie natuurlijk maar zo zag het er niet uit.
 
Ja
Post automatically merged:


Ja zou ook kunnen inderdaad, ga ik bekijken, hoe zou je dat het beste kunnen testen?
Kijken , je ziet zo of de boel nat of vet is ,,,, dan weet je genoeg ,
Dat is de Basis , vaak vervang ik de Keerringen , Membraam plaatjes eventueel uit voorzorg tijdens Cilinder wissel , Kost geen reet , maar dat is dan iig vers .
 
Heel lullig, heb hem paar uurtjes met bougie eruit laten staan, en hij starte weer! Beetje dom en excuses voor het forum, maar alsnog dankjewel. Alleen ben ik een beetje bang dat ie nog een keer verzuipt, kan dat alsnog aan dingetjes die hierboven genoemd zijn kunnen liggen ( zoals e-choke ?) mvg mels
 
Met een e-choke lijkt me het wel, die spuit er echt een beetje benzine uit, dus niet afhankelijk van de vacuüm die de cilinder trekt. Of niet?
het probleem met lekke krukaskeerringen is dat er te weinig vacuüm is om het mengel aan te zuigen en vervolgens geen carterdruk om het dóór te pompen naar de verbrandingskamer.. enerzijds zie je dat aan nattigheid achter je ontsteking/vario, anderzijds komt die nattigheid (benzine) dan dus niet (voldoende) bij je bougie, àls dat het geval zou zijn.. (volgens mij). maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, was meer een vraag ter educatie aan @Brute-Force
 
het probleem met lekke krukaskeerringen is dat er te weinig vacuüm is om het mengel aan te zuigen en vervolgens geen carterdruk om het dóór te pompen naar de verbrandingskamer.. enerzijds zie je dat aan nattigheid achter je ontsteking/vario, anderzijds komt die nattigheid (benzine) dan dus niet (voldoende) bij je bougie, àls dat het geval zou zijn.. (volgens mij). maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, was meer een vraag ter educatie aan @Brute-Force
@vandeweg en ik het laatst nog meegemaakt met een Runner , die waren aan het afstellen, werd uitgezet , en niet meer willen starten ..

Zoeken zoeken zoeken ,,, Bougie werd zeiknat door het trappen , ook vonk ..
Vliegwiel er af ... Ja hoor ? keerring er uit / kapot .
Nieuwe er in en loopt weer .
 
@vandeweg en ik het laatst nog meegemaakt met een Runner , die waren aan het afstellen, werd uitgezet , en niet meer willen starten ..

Zoeken zoeken zoeken ,,, Bougie werd zeiknat door het trappen , ook vonk ..
Vliegwiel er af ... Ja hoor ? keerring er uit / kapot .
Nieuwe er in en loopt weer .
er zal uiteindelijk genoeg/te veel benzine aankomen, maar nooit meer in de goede verhouding...
 
Back
Top