Aerox stottert en rijd ( niet )

Roan12345

Member
Goeiendag,

Ik heb nu een tijdje mijn Aerox omgebouwd met een roze top met losse binnenloop. Hier had ik eerst de suni r onder, toen wou ik meer power en heb ik een Orgi nardo gehaald. Deze is helaas gebroken dus nu heb ik er een c16 onder gezet maar nu blijft de Aerox maar heel erg stotteren heb sproeier 80 tot 120 geprobeerd maar met alle sproeiers stottert ie en kan ik hem zelfs tegen houden op het zadel zonder rem. Als ik hem help met vooruit komen rijdt je ook echt maar 15km per uur ongeveer. Op het filmpje hieronder maakt ie idd te weinig toeren dat komt door 7g rollers omdat ik wou kijken wat ie daarmee deed en of het stotteren weg ging.

 
Advertisement - register to remove this

Clip stond al op het allerhoogst zag ik, heb hem 1lager gezet en nog steeds stottert ie. Komt ook niet voor uit. Zou dit dan massa / ontsteking probleem zijn
Iemand die weet hoe ik me cdi check? Heb dit al een keer eerder gehad toen had ik toevallig nog een extra liggen maar om nou een cdi te kopen en het vervolgens het probleem niet is is ook Beetje overdreven..

De scooter Start atlijd met 1kick en loopt heel mooi valt niet uit niks. maar toch kan ik hem zonder rem tegen houden en loopt ie heel beroerd zoals op het filmpje te zien..
 
Last edited:

Dit is nu, rijdt heel gek. Alsof ie heel veel overtoeren maakt terwijl 11k vgm perfect is voor een roze top.. warm rijdt ie ook veeeeel beter dan koud.
 
G
Welke sproeier heb je er nu in? Want dit filmpje klinkt al beter dan de eerste. Wat is dat gerammel/geratel?
Sproeier van 108 naar 100, ik denk dat de drukveer misschien nog te sterk zou kunnen zijn? Dat geratel is of de carterkap die een boutje te weinig heeft of het is me kickstart. Die maakt een ratelend geluid en als ik er tegen aan duw stopt het!

Dankuwel
 
G

Sproeier van 108 naar 100, ik denk dat de drukveer misschien nog te sterk zou kunnen zijn? Dat geratel is of de carterkap die een boutje te weinig heeft of het is me kickstart. Die maakt een ratelend geluid en als ik er tegen aan duw stopt het!

Dankuwel
Van een drukveer gaat hij niet stotteren. Het lijkt erop dat je sproeier nog te groot is. Welke maat had je erin met de Yasuni R (toen de scooter nog goed reed)?

Massa kan ook dit soort probleempjes geven, je kan even een extra draadje van de massa van je bobine naar een boutje van de carterdeksel trekken om dit te testen.
 
Van een drukveer gaat hij niet stotteren. Het lijkt erop dat je sproeier nog te groot is. Welke maat had je erin met de Yasuni R (toen de scooter nog goed reed)?

Massa kan ook dit soort probleempjes geven, je kan even een extra draadje van de massa van je bobine naar een boutje van de carterdeksel trekken om dit te testen.
Massa is vrij zeker niet het probleem, heb 1 draadje van bobine naar cilinderkop en een van bobine naar waterpomp deksel, met de yasuni r zat er een 106 in als ik me niet vergis. Hiermee reedt ie maar heb niet verder afgesteld want was maar voor 2/3 dagen.

Over de drukveer: dat snap ik, alleen doet ie het heel ff goed en daarna stopt ie gelijk en doet ie niet door trekken. Ik dacht misschien omdat de drukveer te sterk is? Of zou die dan ook de toeren niet maken?
 
Dan is het idd niet je massa.
Te zware drukveer zorg voor veel toeren maar minder vooruit komen. Maar bij jou hapert hij enorm door de toeren heen. Wat is de kleur van de bougie als je een stuk vol gas hebt (geprobeerd) te rijden?
 
Net 6 maten kleinere sproeier kwam dit uit

Ga nu ff bougie checken, net 2 kleine rondjes gereden
Post automatically merged:

image.jpg
 
Net 6 maten kleinere sproeier kwam dit uit

Ga nu ff bougie checken, net 2 kleine rondjes gereden
Post automatically merged:

View attachment 75780
Die is best wel zwart....moet koffie met melk kleur zijn. Het lijkt wel beter te rijden al met sproeier. 84 zit je nu? Welke maat carburateur zit er eigenlijk onder en met welke luchtfilter?
 
Last edited:
Die is best wel zwart....moet koffie met melk kleur zijn. Het lijkt wel beter te rijden al met sproeier. 84 zit je nu? Welke maat carburateur zit er eigenlijk onder en met welke luchtfilter?
sproeier 94 was het daar, 21mm dellorto met nu een malossi powerfilter ( met plastic kap ) zat altijd een orgi filter op maar daar zat een schuurtje in en kreeg hem daarmee ook niet afgesteld dus dacht geef deze een kans. Had hem toch nog liggen
 
Sorry 84 was een typfoutje haha.

Ik zou eens sproeier 90 proberen, denk dat je dan redelijk goed zit. Weer even warm rijden, dan stukkie vol gas proberen en meteen weer bougie controleren.
 
Sorry 84 was een typfoutje haha.

Ik zou eens sproeier 90 proberen, denk dat je dan redelijk goed zit. Weer even warm rijden, dan stukkie vol gas proberen en meteen weer bougie controleren.
Top zal ik morgen doen dan laat ik het weten. Zaterdag gaat ie naar iemand die veel verstand heeft van afstellen. Dan zal ik hier ook vertellen wat er allemaal aan verandert is!
 
Top zal ik morgen doen dan laat ik het weten. Zaterdag gaat ie naar iemand die veel verstand heeft van afstellen. Dan zal ik hier ook vertellen wat er allemaal aan verandert is!
Ben benieuwd, succes. Het is voor ons ook een beetje koffiedik kijken aangezien wij niet kunnen zien wat jij ziet. Het kan zoveel zijn :) maar vaak komen er er met wat tips wel uit.
 
Prima kilometerteller, als de massa van je blok ook zo goed is aangesloten???
Ik zou toch nog eens een goeie massa maken van je blok naar de min-pool van de accu.
Normaliter gebeurt dit middels de min-kabel van de startmotor.
 
Prima kilometerteller, als de massa van je blok ook zo goed is aangesloten???
Ik zou toch nog eens een goeie massa maken van je blok naar de min-pool van de accu.
Normaliter gebeurt dit middels de min-kabel van de startmotor.
Kilometer teller werkt d.m.v magneetjes in mijn remschijf voor.. deze magneetje gaan langs een sensor die ook ergens langs mijn remschijf zit en door dat die magneetjes een bepaald aantal keer langs mijn sensor gaan berekend het schermpje een snelheid. Ik mis de sensor, die is helaas afgebroken en moet ik nog ff terug lijmen. Niks met massa dus!!! Min kabel van start motor heb ik ook. Heb 1kabel bobine > cilinder 1kabel bobine > waterpomp en een op de startmotor.
 
Back
Top