Met scooter gevallen, geraakt nu trager bij zijn topsnelheid

Beste scooter liefhebbers


Ik ben reeds gevallen met mijn scooter aan een snelheid van 30 per uur, nu merk ik dat de scooter minder snel op zijn snelheid komt dus van 30-50 duurt echt heel lang, en gaat langzaam.


Echter zie ik niet meteen schade aan de buitenkant.
Ook hoor ik een ratelend geluidje wat ik vroeger niet had.


Gaat om een Gy6 euro 5 blok.


Iemand die indicaties kan hebben wat het probleem zou kunnen zijn ? Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Allereerst, ik hoop dat je er zelf goed van af bent gekomen.
Waar komt het ratelend geluid vandaan?
Heb je gekeken of een remhendel of de hevel bij het wiel niet blijven hangen?
Bij de schijfrem kan er lucht in de leiding gekomen zijn omdat de scooter op zijn kant geeft gelegen. Door lucht in de leiding komen de blokken niet volledig terug.
 
Allereerst, ik hoop dat je er zelf goed van af bent gekomen.
Waar komt het ratelend geluid vandaan?
Heb je gekeken of een remhendel of de hevel bij het wiel niet blijven hangen?
Bij de schijfrem kan er lucht in de leiding gekomen zijn omdat de scooter op zijn kant geeft gelegen. Door lucht in de leiding komen de blokken niet volledig terug.
Het geluid komt van bij de luchtkoeling en de uitlaat en over dat lucht in de leiding of de remmen hoe kan ik dat controleren?

Ik ben ok, dankje :)
 
Als je de rem aantrekt moet deze hard aanvoelen en niet sponzig.

Zo te horen is er iig iets met de koelkappen waardoor de ventilator aanloopt.
de linker remt voelt heel slapjes aan ja, wat kan ik doen dat niet te veel geld kost om dit te repareren? en vraag 2 is het schadelijk om te rijen want rij al 1 week probleemloos eerlijk gezegd
 
Remolie kopen en de remsysteem ontluchten zou dat moeten verhelpen, kost niet veel en moet toch eens in de 2 jaar gedaan worden.

Schadelijk is nog tot daar aan toe maar veiligheid boven alles. Als er lucht in zit remt het minder en als de blokken blijven aanlopen wordt je schijf erg heet en neemt ook daardoor je remkracht af of verdwijnt helemaal (fading).

Je hebt het over kosten, als je rem blijft aanlopen dan slijten je blokken en je schijf dus dat kost veel meer dan een potje remolie.
 
Remolie kopen en de remsysteem ontluchten zou dat moeten verhelpen, kost niet veel en moet toch eens in de 2 jaar gedaan worden.

Schadelijk is nog tot daar aan toe maar veiligheid boven alles. Als er lucht in zit remt het minder en als de blokken blijven aanlopen wordt je schijf erg heet en neemt ook daardoor je remkracht af of verdwijnt helemaal (fading).

Je hebt het over kosten, als je rem blijft aanlopen dan slijten je blokken en je schijf dus dat kost veel meer dan een potje remolie.
denk je dat ik tot juni hiermee kan wachten ? ik heb een onderhoudsbeurt geplant voor in Juni, indien er motor schade kan oplopen wil ik het best nu laten doen
 
Geen idee, als je maar 2 km rijdt zal het geen punt zijn maar als je 10000 km rijdt is het een ander verhaal. Dat is een beslissing die je zelf moet nemen.
ok ik wil best remolie aanvullen en die lucht deruit krijgen maar hoe vul je achterremolie bij dan ? want gaat namelijk om de achterste rem niet de voorste die zit nog goed gespannen

update sorry voor alle de vragen maar ik ben namelijk geen pro xD
 
haal het deksel van je remreservoir af en knijp de remhendel dan zo ver mogelijk in, zet vervolgens de remhendel vast in gespannen stand met een sterk elastiek of een tiewrap. Deze zo een nacht laten staan en kijken of dit geholpen heeft.
 
Back
Top