Scooter start alleen met startvloeistof

bince

New Member
Mijn kymco agility 50 heeft net een nieuwe carburateur, maar wil nu alleen starten als ik of
1. De batterij handmatig oplaad, ook al is de accu zo goed als nieuw
2. Startvloeistof in de inlaat spray

De startmotor en bougie zijn ook vrij nieuw. Als hij eenmaal aan de praat is loopt hij wel heel goed, alleen bij het wegrijden van een stoplicht lijkt hij even terug te houden. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Mijn kickstart is al best een tijd terug afgebroken en omdat het onderdeel vrij duur is zou ik liever zonder doen, maar ik kan dus niet testen met kickstart. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

(Van wat ik op internet vind zou het de choke of compressie moeten zijn, maar de choke zat wel nieuw al aan de carburateur)
 
Advertisement - register to remove this

Start vloeistof is veel brandbaarder als je mengsel , is je compressie minder kan dat net het zetje zijn wat hij nodig heeft . Ook omdat hij wel start met bomvolle accu , waardoor hij sneller rond gaat , en meer compressie opbouwt , en dan wel start. Zou dus als eerste kleppen nakijken ( speling) , en compressie meten . Ook bij draaiende motor even de laadspanning over de accu polen testen , het moet niet nodig zijn de accu elke keer te laden , deze zou na een rit al vol moeten zijn .
 
Last edited:
Back
Top