Welke uitlaat zip 4takt 2v

Spum

New Member
Goedenavond mensen !

Ik ben momenteel bezich met een zip 4 takt 2v maar ik kan de keuze van uitlaat maar niet vinden

Ik heb al veel op gezocht maar welke uitlaat is nou qua look mooi en een mooi geluid het liefst hebben een akrapovic maar dat ik me net wat te duur welke uitlaat is julie keuze en Warom ?

Alvast bedankt

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Ik heb zelf goeie ervaring met turbo kit uitlaten makkelijk temonteren en goeie kwaliteit.

Mvg Tycho
Hoi bedankt voor je reactie

Ik zat ook daar al naar te kijken uiterlijk vind ik hem mooi alleen t probleem is een beetje met demper hoor je bijna niks en zonder demper is het gelijk zooooonn hard geluid vriend van mij heeft er een op zijn zip en me oren doen gewoon pijn als ik er naast fiets
 
Goedenavond mensen !

Ik ben momenteel bezich met een zip 4 takt 2v maar ik kan de keuze van uitlaat maar niet vinden

Ik heb al veel op gezocht maar welke uitlaat is nou qua look mooi en een mooi geluid het liefst hebben een akrapovic maar dat ik me net wat te duur welke uitlaat is julie keuze en Warom ?

Alvast bedankt

Mvg
Elke andere uitlaat op 4t scooter maakt m langzamer. Aanzienlijk langzamer, zou m echt gewoon standaard houden. Trek je ook minder aandacht.
 
Elke andere uitlaat op 4t scooter maakt m langzamer. Aanzienlijk langzamer, zou m echt gewoon standaard houden. Trek je ook minder aandacht.
Oh is dat zo ja? Nou, leg maar eens uit. Waarom word een 4 takt langzamer van een andere uitlaat? Aanzienlijk langzamer zelfs?
 
Oh is dat zo ja? Nou, leg maar eens uit. Waarom word een 4 takt langzamer van een andere uitlaat? Aanzienlijk langzamer zelfs?
Combinatie van eigen ervaring en advies van n monteur. Na het installeren van zon akrapovic stijl uitlaat ging de optrek een stuk langzamer. (Prop was natuurlijk verwijderd). Was niet alleen op gevoel, maar ook gemeten. Scooter was n stuk langzamer bij de 50. Dit toen even nagevraagd bij scooterzaak in de buurt, omdat ik natuurlijk wel zon "stoere" uitlaat wou. En die gaf aan dat de originele uitlaat bij de zip 4t de beste prestaties leverde. En andere prestaties inleverde voor meer geluid.
Post automatically merged:



Misschien anders moeten verwoorden, het is natuurlijk niet zo dat elke uitlaat op elke 4t m langzamer maakt. Gewoon dat dat naar mijn weten in dit geval wel zo is.
 
Last edited:
Je moet je sproeier aanpassen bij een andere uitlaat. Niet gedaan zeker?

Ik heb ook niets met dat soort uitlaten, het is gewoon goedkope rommel. Maar meestal is de doorstroming van zo'n uitlaat wel een stuk beter. (ook omdat een origineel veel beter gedempt is) Dus dat betekent in theorie betere prestaties. (mits je dus de sproeier aanpast)

In de praktijk maakt het gewoon geen enkel verschil. Maar langzamer worden ze ook niet.
 
Je moet je sproeier aanpassen bij een andere uitlaat. Niet gedaan zeker?

Ik heb ook niets met dat soort uitlaten, het is gewoon goedkope rommel. Maar meestal is de doorstroming van zo'n uitlaat wel een stuk beter. (ook omdat een origineel veel beter gedempt is) Dus dat betekent in theorie betere prestaties. (mits je dus de sproeier aanpast)

In de praktijk maakt het gewoon geen enkel verschil. Maar langzamer worden ze ook niet.
Toendertijd had ik de sproeier aangepast, van 78 naar 80. Ook 82 geprobeerd, maar liep minder. Maar was niet sneller, maar wat langzamer. Omdat het een open pijp is en een stuk minder gedempt is is de doorstroming in theorie beter.


Maar in praktijk hoor ik bijna altijd dat het er iniedergeval niet sneller van word, en vaak zelfs wat minder van gaat trekken.

Maar dat kan dan ook natuurlijk zijn omdat mensen niet de sproeier vervangen, ik ging ervan uit dat het algemeen bekent is dat bij uitlaat vervangen, de sproeier vaak ook vervangen moet worden. Maar zal vast vaak niet gedaan worden.

Doel van de reactie was vooral ook om te overtuigen om gewoon niet zon uitlaat te halen. (helemaal geen turbokit) want daar lijkt de doorstroming me juist minder.

Maar dan moet ik dat natuurlijk wel doen met juiste informatie. Maar goed, het word er iniedergeval niet sneller van. En heeft naar mijn mening verder ook geen voordelen. Maar als OP graag zon uitlaat wilt, ga ervoor.
 
Hoi bedankt voor je reactie

Ik zat ook daar al naar te kijken uiterlijk vind ik hem mooi alleen t probleem is een beetje met demper hoor je bijna niks en zonder demper is het gelijk zooooonn hard geluid vriend van mij heeft er een op zijn zip en me oren doen gewoon pijn als ik er naast fiets
A ja dat lijkt me niet heel fijn, nou moet zeggen dat ik hem ook niet op een zip had.
 
Oké bedankt allemaal ik denk dat ik dan bij een standaard uitlaat laat het enige jammer van standaard uitlaat vind ik dat die zo groot is maar wat mees al zij je trekt minder aandacht en dat is wel fijn dus bedankt!
Fijne dag nog allemaal
 
Back
Top