Zip 4t2v start wel, valt uit bij gas

Yazan26

New Member
Hallo,

mijn zip 4t 2016 start op dit moment wel, hij loopt goed stationair maar valt uit bij gassen.
Maakt niet uit of t veel gas is of weinig.

Heb een nieuwe carburateur in, nieuwe bougie en heb meerdere sproeiers geprobeerd. Hij is ontgrensd en zit een malossi multivar in (geen idee of dit hiervoor belangerijk is) reed eerst 70 ongeveer.

Ik weet niet welke sproeier er eerst in zat maar toen deed hij het gewoon. Heb een sproeier 80 geprobeerd zelfde probleem. En de sproeier die meegeleverd was bij de nieuwe carburateur. Zelfde probleem.

Hij start wel en komt gewoon op toeren stationair. Als ik remreiniger in de luchtfilter spuit, geeft hij wel gas voor paar seconden dan weer zelfde probleem.

Ik snap er echt helemaal niks meer van hopelijk kan iemand hier wel mee helpen
 
Advertisement - register to remove this

Ik zet in op ontsteking of valse lucht. Mogelijk even je CDI los halen, kijken naar het aansluitpunt op bougie kabel en bougie dop.
Spruitstuk pakking zou ik ook even bekijken.
 
Ik zet in op ontsteking of valse lucht. Mogelijk even je CDI los halen, kijken naar het aansluitpunt op bougie kabel en bougie dop.
Spruitstuk pakking zou ik ook even bekijken.
Wat zou er met de spruitstuk pakking aan de hand kunnen zijn denk je? zou die beter werken als ik die erop hou of eraf doe?

die zat er eerst niet op heb paar weken terug mijn spruitstuk vervangen omdat er een scheur in zat, bij de oude zat er geen pakking die heb ik er toen onder gezet
 
Nee, er moet een pakking op zitten.
Heeft de motor wel goed gelopen sinds de nwe carb erop zit?

Is dit euro 4?

Even voor de duidelijkheid, je hebt nwe spruitstuk, bougie en carb. Verder nog iets gedaan?
 
Nee, er moet een pakking op zitten.
Heeft de motor wel goed gelopen sinds de nwe carb erop zit?

Is dit euro 4?

Even voor de duidelijkheid, je hebt nwe spruitstuk, bougie en carb. Verder nog iets gedaan?
de pakking zat er eerst niet op en toen reed hij nog wel.
nee heeft niet goed gelopen.
en is een zip 4t2v uit 2016 carb model. euro 4 heeft geloof ik geen carb?

Carb, meerdere sproeiers, spruitstuk bougie. verder niks eraan veranderd denk ik.
 
https://www.zandri.nl/toevoeraanslu...FRpJBnGsavWYB5nBvXQYaImUqSsKZ2sRoCndcQAvD_BwE

Hier staat een pakking op de tekening. Dit hetzelfde is als de tekeningen van sym. Het is verwarrend. De pakking moet tussen de cilinder en de isolatieplaat (staat niet op de tekening). Op de isolatieplaat wordt de spruitstuk gemonteerd. In de spruitstuk zit een o-ring die voor afdichting zorgt. Dus tussen de spruitstuk en de isolatieplaat geen pakking plaatsen.
Ik zou de isolatieplaat gewoon maar laten zitten als hij hiervoor goed liep en de pakking bewaren voor als je hem een keertje nodig hebt
Post automatically merged:

En beugel tussen carb en spruitstuk goed vastzetten
 
Hallo,

mijn zip 4t 2016 start op dit moment wel, hij loopt goed stationair maar valt uit bij gassen.
Maakt niet uit of t veel gas is of weinig.

Heb een nieuwe carburateur in, nieuwe bougie en heb meerdere sproeiers geprobeerd. Hij is ontgrensd en zit een malossi multivar in (geen idee of dit hiervoor belangerijk is) reed eerst 70 ongeveer.

Ik weet niet welke sproeier er eerst in zat maar toen deed hij het gewoon. Heb een sproeier 80 geprobeerd zelfde probleem. En de sproeier die meegeleverd was bij de nieuwe carburateur. Zelfde probleem.

Hij start wel en komt gewoon op toeren stationair. Als ik remreiniger in de luchtfilter spuit, geeft hij wel gas voor paar seconden dan weer zelfde probleem.

Ik snap er echt helemaal niks meer van hopelijk kan iemand hier wel mee helpen
Waarschijnlijk valse lucht. dit kan je testen met remreiniger. check echt alle pakkingen goed. bij mij was de vlotterbak pakking niet meer goed en daardoor viel mijn scooter ook uit bij gas geven. check of er geen valse lucht is tussen luchtfilter en de carb. tussen de carb en spruitstuk. en check de vlotterbak pakking goed.
 
Update: het kwam waarschijnlijk door mijn cdi en valse lucht bij luchtfilter geloof ik, heb een nieuwe cdi gehaald.

Heb ook sproeier 78 erin gedaan en nu rijd hij weer gewoon.
 
Update: het kwam waarschijnlijk door mijn cdi en valse lucht bij luchtfilter geloof ik, heb een nieuwe cdi gehaald.

Heb ook sproeier 78 erin gedaan en nu rijd hij weer gewoon.
Extra update: cilinder kop heeft mogelijk kleine beschadigingen waardoor die ook slecht loopt. Hij loopt nou 65 maar trekt redelijk langzaam op. Is blijkbaar best vaak voorkomend voor zip 2016 model.
 
Back
Top