booster start maar valt na 5 sec still

syntar'93

syntar'93
goeiedag,
ik zit met een probleem dat mijn brommer heel slecht start
2dagen geleden starte hij nog perfect bleef draaien
maar toen ik gas begon tegeve dipte hij en kwamen er ploffen uit de uitlaat(heb zelf een vlam gezien xp). De bougie was iedere keer vochtig als hij was stil gevallen. ik heb men cillinder een nacht laten ontluchten met de bougie eraf, maar nu heeft hij zware compress en start moeilijk.
En als hij start dan valt ie na 5 sec stil en de bougie is dan weer vochtig
bougie vonkt,
ik heb bougie, ontsteking en bobine vervangen
en mijn stationair/ lucht staan op 1,5
mijn set up:
malossi 70cc
yasuni c 16 black edition
malossi v snaar
delta clutch
wingbell
overrange poulies
top pref vertanding+deksel
4 kleppen mebraam polini
sruitstuk polini
19mm carbu stage 6 black edition (sproeier 92)
polini evo 2 krukas
onsteking orgi
 
Advertisement - register to remove this

Als je uitlaat ploft dan is het 99% de kans dat het je ontsteking is, maar aangezien je die vervangen hebt valt het moeilijk te zeggen. Ik blijf erbij dat het je ontsteking is.
 
maar de bougie vonkt
en hoe verklaar je dan de zware tegendruk?
en na lang kicken kwam er een vlam uit dus dat wilt tog iets zegge over een slechte verbranding?
 
Ja, dat is onverbrande benzine. Reed die scooter eerst normaal dan of was het die paar dagen geleden de eerste keer dat je hem startte? Als die eerst normaal reed dan kan het niet ineens zo gebeurt zijn dat je carburateur afstelling niet meer klopt.

Heb je die ontsteking gekocht, omdat het probleem er al was?
 
ik heb juist mijn ontsteking volledig opgekuist
want die was van een maat en een beetje vuil maar is zeker nog inorde
de brommer start maar valt na een klein minuutje stil
maar als hij draait dan draait hij niet zuiver
varieert dan van toeren valt soms weg
en dan is het gedaan en wilt hij ook niet meer terug starte tot de volgende dag
 
de brommer reed eerst goed
het probleem begon toen ik een eindje aant het rijden was
men scoot bleef niet meer op stationair toerental draaien aan het rode licht
toen ik vertrok trok hij zo op zen achterwiel (wat hij ervoor niet deed)
ik ging op zone 90 en speelde met mijn gas en ging zo alle autos voorbij
ik kwam bij men vriendin aan en bleef daar slapen
volgende dag toen ik haar ging afzetten aan de bus halt
trok de brommer niet meer zo op
en maakte een beetje een raar geluid op zijn top
men dipte zwaar tot ik tot 40km per uur bolde
en dan kon ik terug gas geven
maar ben dan gestopt en te voet verder gegaan
en de brommer wou niet meer starte en plofte langs de uitlaat
dus ik volgende dag eerste werk een nieuwe bougie gekochte
maar plofte nog altijd
dan mijn ontsteking vervangen
het ploffen was gedaan maar hij starte nog steeds niet
dan had ik mijn 19mm carbu black edition aangeschaft en eronder gestoken
en de brommer starte maar kom maar 20 km per uur rijden en dipte dan weg
en dan zitten we waar ik heb gepost xp
 
Ooh, het ploffen is dus verholpen door die nieuwe ontsteking, excuses ik dacht dat die nog steeds plofte etc.

Ja dan moet het toch te maken hebben met je carburateur afstelling, paar maatjes kleiner nemen lijkt mij.
 
het ploffen is terug gekomen na het vervangen van de ontsteking
maar nu met de bougiekop te verandere is het ploffen terug opgelost
en kleinere sproeier? ik heb al een 92 in een 19mm carbu
ik zou eerder denke te klein
 
Nee :p Ik bedoel is je bougie eerder zwart, bruin of grijs gekleurd. Daaraan kan je grotendeels zien of je sproeier te groot of te klein is.
 
Ik zou gwn je carb opnieuw afstellen, en niet zuinig zijn op sproeiers ;)
Ik neem aan dat je weet hoe je je carb grondig moet afstellen?
 
Back
Top