booster start maar valt na 5 sec still

Ik zou gwn je carb opnieuw afstellen, en niet zuinig zijn op sproeiers ;)
Ik neem aan dat je weet hoe je je carb grondig moet afstellen?
en ja ik terk mijn plan wel met het afstellen
dus daar zal et zeker niet aan ligge
en ja sproeier is et enigste dat ik nog niet heb geprobeerd dus kzal mij daar is mee bezig houden xp
ik heb ook mijn choke nog niet aangesloten zou dat een probleem kunne zijn?
 
Could be, sluit eerst alles eens aan en begin dan met afstellen.
Altijd met een te grote sproeier beginnen en zo in stapjes (max. 4 sproeier-maten) naar beneden tot je volgas kan optrekken zonder gestotter.
 
Could be, sluit eerst alles eens aan en begin dan met afstellen.
Altijd met een te grote sproeier beginnen en zo in stapjes (max. 4 sproeier-maten) naar beneden tot je volgas kan optrekken zonder gestotter.
ik ga nu men choke aansluiten en zien of ik kan rijden als ik choke open zet
op hoop van zegen xp
 
men choke heeft niet veel geholpen
maar ik ben nu wel tot de ontdekking gekomen dat er naft uit men uitlaat kwam gelopen toen ik begon te kicken
ik heb nu uitlaat en cillinder eraf gehaald om alles even te laat ontluchten
maar komt dat door een verkeerde afstelling? of waarom komt er naft uit men uitlaat gelopen?
 
ik heb cillinder en uitlaat er terug op gezet
en hij heeft voor 5min gedraaid
maar ik kon nog geen gas geven
vanaf hij in toeren komt dipt hij weg
en hij heeft ook nog eens geploft
maar komt dat dan niet door de afstelling?
 
Een booster heeft een cdi toch? Heb je daar al naar gekeken, want ik denk dat het toch iets elektronisch moet zijn. Als je je ontsteking hebt vervangen, bobine hebt vervangen en bougie hebt vervangen en de bougie die vonkt, dan kan het als het probleem elektronisch is alleen nog aan de cdi liggen.
Aangezien het probleem plotseling kwam, kan het niet aan je carburateur afstelling liggen, lijkt mij.
 
De dip zal wel aan je afstelling liggen, door een tekort of teveel aan benzine.
Btw, je cilinder eraf halen om te ontluchten is nergens voor nodig, dat kost je alleen maar pakkingen.
Als je cilinder goed gemonteerd zit kan je hem beter gewoon laten zitten, bespaart je ook wat werk elke keer.
 
Ja dat wel, maar dat ploffen wat ineens kwam en dat die niet meer vooruit wilde plotseling ligt niet aan de afstelling van de carburateur. Nu hij een andere carburateur erop heeft gezet en niet vol gas kan geven, dan moet die wel opnieuw afgesteld worden.
 
Ja dat wel, maar dat ploffen wat ineens kwam en dat die niet meer vooruit wilde plotseling ligt niet aan de afstelling van de carburateur. Nu hij een andere carburateur erop heeft gezet en niet vol gas kan geven, dan moet die wel opnieuw afgesteld worden.
ik heb juist een autobougie geprobeerd, een maat van mij zei dat zijn brommer alleen maar met een auto bougie wou starten dus ik dacht ik zal et ook maar eens proberen. ik eb voor 2 a 3km volledige gas willen geve en de brommer ging perfect, toen ik hem trg stil legede en half uurtje later wou starte terug van het zelfde
 
En na dat half uur gebruikte je nog steeds die autobougie om hem te starten?
Misschien ligt het aan de hittegraad van de bougie die je steeds gebruikt?
Welke hittegraad bougie heb je?

edit: dus de bougie van je scooter en niet de autobougie
 
En na dat half uur gebruikte je nog steeds die autobougie om hem te starten?
Misschien ligt het aan de hittegraad van de bougie die je steeds gebruikt?
Welke hittegraad bougie heb je?

edit: dus de bougie van je scooter en niet de autobougie
hij start alleen nog maar met auto bougie
en ik heb hittegraad van 7 tot 9
 
Wat is de hittegraad van de autobougie dan?
ik heb eigenlijk geen idee xp
maar ik kom juist terug van men brommer
en ik eb hem eens gwn laten draaien
en hij heeft zeker 15min gedraaid
en toen ik gas gaf leek het te gaan
maar toen ik meer gas gaf
viel hij terug stil
dus ik ga mrgn eerste werk een set sproeiers hale
 
Heb je je membraamplaatjes al nagekeken ?

Gewoon heel je inlaat nog een keer goed nakijken*.

*Membraam
*spruitstuk
*Carb
*Gasnaal stand

Steek de bougie ff in je bougie kabel en kijk of die een goede vonk geeft.
Zoek eventueel een topic op waar staat hoe je je ontsteking/bobine moet doormeten.

Om tot een conclussie te komen moet je dingen uitsluiten dus het is beter dat je het checkt.
 
ja dat ligt aan de afstelling inderdaad.

Blijf dan maar lekker rijden met die auto bougie. Misschien kan je hem meenemen naar je werk en vragen welke hittegraad de bougie is enzo. Het is waarschijnlijk een graad 10 of 11, want er worden meestal graad 10/11 bougies gebruikt voor een mhr 70cc
 
Heb je je membraamplaatjes al nagekeken ?

Gewoon heel je inlaat nog een keer goed nakijken*.

*Membraam
*spruitstuk
*Carb
*Gasnaal stand

Steek de bougie ff in je bougie kabel en kijk of die een goede vonk geeft.
Zoek eventueel een topic op waar staat hoe je je ontsteking/bobine moet doormeten.

Om tot een conclussie te komen moet je dingen uitsluiten dus het is beter dat je het checkt.
alles is in orde van membraam plaatjes tot ontskting
het enigste dat ik nog niet heb nageken is de gasnaald
dus zal ik dat mrgn is proberen
 
ja dat ligt aan de afstelling inderdaad.

Blijf dan maar lekker rijden met die auto bougie. Misschien kan je hem meenemen naar je werk en vragen welke hittegraad de bougie is enzo. Het is waarschijnlijk een graad 10 of 11, want er worden meestal graad 10/11 bougies gebruikt voor een mhr 70cc
maar hij heeft met mijn 17.5carbu perfect met een b7hs gereden
 
Ja, maar ook het feit dat niet alle brandstof werd verbrand met al dat geplof, dan zou je eigenlijk moeten denken aan een graad 6 bougie :S
Maar onderzoek eerst even wat de hittegraad is van die bougie. Staat er geen code op het porselein (witte gedeelte)?
 
ik heb nu een grotere sproeier gekocht
de brommer start maar draait nog niet 100% zuiver
maar ik kan al wel rijden mar op zen top wilt hij niet gaan
hij zakt dan een beetje in toeren zou men sproeier nog te klein zijn?
ik heb nu een 96 en ik kom van 92
 
Kijk naar de kleur van je bougie.

Koffiebruin is de kleur die je zoekt.
Lichter dan koffie betekent dat je een te kleine sproeier hebt, VEROORZAAKT VASTLOPERS.
Donkerder dan koffiebruin is een te grote sproeier en rijd alleen kut.

Dit is vast wel bij je bekend allemaal, maar ik zeg het er toch bij :)

succes!
 
Back
Top