Kymco dj loopt bagger na revisie

Bassievrucht

Active Member
Dus hier ben ik weer met de kymco DJ. Dinsdagavond heeft helaas mijn naraku 75cc het begeven met een slagveld aan stukjes zuiger tot gevolg. Ik heb dus besloten om mijn kymco DJ te reviseren en er een 70cc metrakit onder te zetten. Standaard carburateur standaard uitlaat, eigenlijk een beetje een sleeperbuild.

Na een hoop bloed zweet en tranen heb ik het voor elkaar gekregen om het complete blok te reviseren, alles mooi schoongemaakt, nieuwe lagers, krukas, uitlaat gespoten etc.

Ik dus denken, eindelijk af, straks alles eronder en rijden maar.

Maar deze droom werd snel een droom want rijden deed die dus niet.

Volgas halfgas geen gas, hij kwam niet vooruit, na een hoop klooien kwam ik erachter dat de oude grondkabel dus kapot was gegaan, deze vervangen en hij loopt.

Althans dat dacht ik dus....

Want nu het volgende. Koud start die mooi, heeft een goede gas response en valt mooi terug in zijn toeren. Trekt als een jekko dus geen problemen daarmee.

Maar nu... Als die 30 seconden gelopen heb is het feest voorbij, want dan komt die dus gewoon niet meer weg.

Hij verzuipt als het ware, dan zou je zeggen te arm, maar mijn bougie zegt iets anders want die is helemaal nat en zwart.

Ik had dus een theorie; vlotterbak loopt over.

Dit leek te kloppen dus heb een nieuwe vlotternaald en vlotter geinstalleerd.

Het probleem is nu iets minder maar nog steeds aanwezig.

Geen valse lucht, timing staat goed, carburateur staat naar mijn weten goed afgesteld. Ik ben de weg kwijt.

Ook geprobeerd compleet andere ontsteking erin te zetten van een oude dj die ik nog had, het mocht niet baten.

Setup;
70cc metrakit.
Std carb met sproeier 85 en std luchtfilter.
Std uitlaat.

Wie weet wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top